Avatar billede smalbro Nybegynder
26. december 2010 - 11:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til tilslutning af Panasonic SB-W540, uden orginal forstærker/fordeler.

Hej Eksperten.
Jeg har i julegave fået et brugt panasonic surround sound anlæg, og selvom det aldrig har været sat op så mangler den orginale fordele eller forstærker(eller hvad det nu hedder).

Nu er mit kæmpe store spørgsmål så om hvorvidt det er muligt at tilslutte det til noget af det jeg har altså f.eks en dvdafspiller?

Højtalerne bruger almindelige speaker cables, altså dem der er delt i 2.

Kunne man moske få en converter?

Hvis ikke hvordan kommer jeg så billigst ud af det her, hvilken forstærker skal jeg få fat i? Skal den være orginal?

Hvad skal der "stå på den" for at den kan virke?

-Vh Smalbro
Avatar billede smalbro Nybegynder
26. december 2010 - 12:47 #1
Edit: SB-W540 er bare navnet på subwooferen, og hele sættet hedder altså SC-HT540!
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2010 - 12:47 #2
Består sættet af i subwoofer og fire ens højttalere, samt en center højttaler?
Er der kun almindelig tilslutning til højttalerne (ikke 220 volt)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2010 - 12:50 #3
Med det forstås at de alle er passive højttalere.
Avatar billede smalbro Nybegynder
26. december 2010 - 13:11 #4
Tak for den hurtige tilbagemelding

Jeg roder lidt rundt i det lige nu, men det er magen til dette:
http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner-manual/PANASONIC/SCHT540-_E
(der er et stykke nede på siden et tegnet billede af anlæget)

Der er en subwoofer, 2 høje højtalere, 2 små højtalere og en lille center bar.

Selve samleren eller hvad det nu er mangler bare.

Beklager min forvirring.
Avatar billede smalbro Nybegynder
26. december 2010 - 13:13 #5
og ja jeg tror kun der er almindelig tilslutning. Jeg kan tage nogle billeder af bagsiden afhøjtalerne hvis det er til nogen hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2010 - 13:51 #6
Som jeg kan forst det er der kun en tilslutning på alle højttalere ikke?
Det vil sige de er alle passive, og skal have forstærkning.
Og det du skal bruge er en surround forstærker der har følgende kanaler: Subwoofer udgang, 2 front udgange, 2 bag udgange og en center udgang for at få det optimale ud af disse højttalere.På side 9 i manualen kan du se hvilke udgange din forstærker skal have.
Du er ikke fastlåst af en bestemt forstærker, den skal bare have disse porte. Kig videre i maualen eller på højttalerne hvor kraftig forstærkeren må være.
Avatar billede smalbro Nybegynder
26. december 2010 - 16:50 #7
Takker mange gange :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2010 - 23:13 #8
Velbekomme og fortsat god jul.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1