Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
25. december 2010 - 23:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad er billigst? Hjemmebyg eller Færdig samlet?

Hej, Jeg står og er ved at anskaffe en ny pc.
Den skal bruges hovedsageligt til gaming: vi snakker spil som CS:S Cod og Noget Need for speed.
For at trække de nye Call Of Duty på optimal grafik uden lag skal man have rimelig slagkraft i sin pc.

Jeg kan godt samle selv (Rettere sagt, jeg har en som hellere end gerne vil hjælpe mig med det) Men så vil jeg bare høre, hvad vil i anbefale? At jeg købe et samlet sæt eller at jeg bygger selv?
Det kunne være lidt sjovt at have samlet selv, men hvis det er billigere at lade være så vil jeg ikke. jeg har kigget på det her sæt: http://www.topdata.dk/product.asp?product=7055
Kan det gøres billigere hvis man samler selv?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
25. december 2010 - 23:41 #1
Du får mere for pengene hvis du bygger selv.

Derudover får du en langt bedre viden om din indmand, som senere kan være nyttig ved opgradering.

Så hvis du har mod på det, så byg selv og lær på samme tid en masse nyttigt.

men husk, der følger en del udfordringer og drillerier med i hatten ved selvbyg.
Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
26. december 2010 - 00:21 #2
Hvis det er noget i den prisklasse og slagkraft (eller hvad man nu kalder det) Har du så nogen ide om hvad der er at spare ved at bygge det selv?
Avatar billede webweaver Praktikant
26. december 2010 - 01:23 #3
Jeg tror ikke at du sparer noget længere ved at bygge selv. Computere kan købes så billigt nu om dage. Jeg vil dog anbefale at bygge selv alligevel, hvis man har mod på det og forstand på hardware. Du kan bygge den "perfekte" computer lige efter dit hoved. Du lærer en masse og så meget dyrere behøves det sikkert ikke at være.

Jeg købte computere før i tiden, men jeg er gået over til at bygge dem selv nu. Synes ikke det driller specielt meget, og hvis du har alle tingene på een gang, tager det i virkeligheden heller ikke SÅ lang tid igen :-)
Avatar billede wappa Nybegynder
26. december 2010 - 10:57 #4
jeg ville gøre således, tjekke priser på alt hardware i løsdel ved 1 maks 2 sælger læg det sammen, dette er for at undgå at det bliver for dyrt i levering.
Og sammenlign med en computer er samlet, om det kan betales sig eller ikke
jeg købte for et år siden næsten magen til denne http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99113&type=pcsystemog den kører maks,
Kan ellers selv samle den, men gad ikke ;-)