Avatar billede theblueman Nybegynder
25. december 2010 - 11:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Wndows XP problem med Memory managment

Hej Alle sammen,

Jeg kunne ikke afvikle spillet Call of Duty: Black Ops på min Win XP 32-bit maskine. Kunne se på nettet at jeg ikke var den eneste.

Google problemet af fandt følgende løsning.

[/i]Start Menu > Run > regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

Double click on "PagedPoolSize". Hexadecimal is listed first. Change the "Value Data" to one of these below:
(Note: You only need to enter EITHER Hexadecimal or Decimal. They both are the same.)

Megabytes Hexadecimal Decimal
192Mb 0c000000 201326592
256Mb 10000000 268435456
384Mb 18000000 402653184

Jeg ændrede det til 385MB(Hexadecimal) og genstartede pc'en.

Windos startede nu op uden Aktiv Desktop hvilket gjorde at jeg ikke kunne afvikle noget som helst. Jeg genstartede computeren. Startede den op ved at trykke på F2. Kunne nu komme ind i Regedit igen. Ændrede det så tilbage til 0MB og afsluttede Regedit. Nu kunne jeg så ikke lukke windows ned så jeg slukkede den ved at holde startknappen nede i mere end 10 sekunder.

Hvad skal jeg gøre for at få maskinen tilbage igen?

Vh Lars
I went with the 384Mb option and it worked perfectly.[/i]
Once you are done, make sure you reboot your computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 13:54 #1
Har du forsøgt at køre systemgendannelse til før du ændrede værdierne?
Avatar billede theblueman Nybegynder
25. december 2010 - 14:11 #2
nej der var jeg lidt for hurtig. Havde ikke nogen anelse om hvad jeg rodede med... :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 14:17 #3
Systemgendannelse XP
Start-programmer-tilbehør-systemværktøjer.
Gendan til før du ændrede værdier
Avatar billede theblueman Nybegynder
09. januar 2011 - 12:29 #4
Jeg kunne slet ikke starte nogle programmer så jeg endte med at købe Windows 7 Home Premium 64-bit og den kører fint.
Avatar billede theblueman Nybegynder
09. januar 2011 - 12:32 #5
Lukker spørgsmålet ned da det ikke er aktuelt mere...!