Avatar billede clausito Seniormester
23. december 2010 - 22:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra billede til stregtegning

Jeg har nogle flotte billieder af et hus/skole og vil gerne lave billede til stregtegning. Jeg så engang i et Jamie Oliver program at han startede med nogle billeder, der gik over i en stregtegning.

Tror det evt kunne lave i Adobe Illustrator. Jeg har programmet, men kender det ikke. Kan det lade sig gøre i mere enkle programmer - jeg er overhovedet ikke nørd udi IT.

Hvordan gør man sådan noget? Selvfølgelig gerne i et freeware program. Kan det overhovedet lade sig gøre?

Glædelig jul
Avatar billede milter Ekspert
24. december 2010 - 01:11 #1
Kan du give et eksempel på den form for stregtegninger, du taler om? Og hvad skal det bruges til?

Den slags arbejde kan de fleste nogenlunde veludstyrede billedredigeringsprogrammer klare, og de behøver ikke koste en formue. Udfaldet af arbejdet afhænger i høj grad af brugerens kendskab til programmet og billedbehandling i det hele taget.

Forvandlingen af et almindeligt billede til en stregtegning er i mange tilfælde en proces, som ikke kræver det store kendskab til billedredigering. De fleste programmer har (mig bekendt) en funktion, hvor man kan lade programmet bestemme forvandlingen, og man kan så selv vælge det resultat, man synes bedst om. Et godt kendskab til mysterierne bag billedredigering vil helt sikkert føre til mere tilfredsstillende resultater :-)

http://www.kandu.dk/spg107658.aspx

http://www.youtube.com/watch?v=ceVSg0LWCqY

http://www.graphic-design.com/Photoshop/pencil_sketch/index.html
Avatar billede clausito Seniormester
24. december 2010 - 11:52 #2
Flot flot svar - har ikke prøvet det endnu, men du har jo givet mig detaljeret muligheder.

Lad mig endelig give dig nogle points

Glædelig JUl
Avatar billede milter Ekspert
24. december 2010 - 12:16 #3
Held og lykke og glædelig jul til dig :-)