Avatar billede myheart Nybegynder
22. december 2010 - 11:15 Der er 19 kommentarer

Fundet en virus

Det startede med mit internet blev meget langsom og til sidst kunne jeg ikke komme på internettet nogle gange så efter adskillig opkald til mit teleselvskab fandt de ud af at jeg har en virus eller spyware eller andet...Så jeg har scannede min computer med ad-aware 6 den fandt 3. men så scannede jeg med Avast og den fandt denne virus der hedde win95:rainsong jeg har lagt den i karentæne da jeg er bange for den lukke min computer ned hvis jeg sletter den da den ligger i drev C:program/data skal jeg slette den eller hvad kan jeg gøre? og findes der andre programer der kan scanne min computer igennem.
22. december 2010 - 11:35 #1
Under hvilket system ?

Kør lige 'pakken' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

---

PS: Point ude: 925 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/myheart - husk dine gamle spørgsmål !!!
Avatar billede myheart Nybegynder
22. december 2010 - 11:51 #2
Tak for dit svar det er noget af en ramse. men jeg vil prøve at køre dem og se hvad den finder... Jeg køre med Vista.

Jeg har lige været ved at se om jeg kunne give mine point ud men kunne ikke finde ud af det.. så mange tak
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 13:46 #3
Hvordan du håndterer dine gamle spørgsmål kan du læse mere om her:
http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede myheart Nybegynder
22. december 2010 - 14:40 #4
Ja men jeg forstår bare ikke når jeg makere brugerens navn der har hjulpet mig så er der ikke nogen steder hvor jeg kan acceptere deres svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 14:55 #5
Det kan så være de har lagt deres svar som "kommentar".
Det sidste indlæg du har lagt her har du skrevet som "svar", og det kan man sætte et tjektegn i og acceptere og udlevere point.
I de tråde der ikke er lagt svar fra hjælperne, skal du bede dem om at lægge "svar", så du kan acceptere og lukke tråden.
Blev du lidt klogere på det nu, eller har jeg forvirret dig mere?
Ps Har du ikke lige skiftet billede?
Avatar billede myheart Nybegynder
22. december 2010 - 15:19 #6
Nej nu er jeg med.. det er simpelhen fordi de har skrevet det som en kommentar. Ahh nu er der lyst i udsigte he he.. mange tak og glædelig jul til dig...
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 15:23 #7
I lige måde.
Hvordan går det med at scanne pc?
Har Malwarebytes fundet noget snavs?
Avatar billede myheart Nybegynder
22. december 2010 - 22:52 #8
Jeg har ret mange filer på min pc så den køre stadig og har gjort i 10 timer nu.. så jeg venter spændt. Men den har ikke fundet noget i nu...
Avatar billede myheart Nybegynder
22. december 2010 - 22:55 #9
Nå den blev lige færdig da jeg skrev det indlæg.. den fandt ikke noget.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 5375

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.18999

mbam-log-2010-12-22 (22-52-29).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|F:\|)
Objekter skannet: 458712
Tid gået: 10 time(e), 32 minut(ter), 51 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 07:46 #10
Okay hvad med CCleaner, har du kørt med den?
Hvordan kan dit telefonselskab vide du har virus på pc?
Lyder lidt som en dårlig undskyldning for at dit net ikke virker rigtigt.
Prøv at køre Hijakthis og smid loggen herind. Så vil Karise Larry kigge den igennem for at se hvad du evt har kørende som ikke skal være der.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. december 2010 - 08:02 #11
Hent Combofix, og gem den i en mappe:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Åbn mappen med Combofix, højreklik et tomt sted i mappen, vælg Ny->tekstdokument, åbn tekstdokumentet, kopier følgende ind:

Killall::
Snapshot::

klik på Filer->Gem som, navngiv den CFScript, luk tekstdokumentet.

Tag så fat i den nye fil med musen, og før den hen over Combofix-filen, hvorefter du "giver slip" med musen.
http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/swfcombo.gif
Så skulle Combofix gerne give sig til at arbejde. Muligvis vil den kræve en genstart, hvilket du skal tillade. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Kopier den fremkomne log herind.
Får du noget der ligner denne fejl.
Der blev forsøgt en ugyldig handling på en registreringsdatabasenøgle, som er blevet mærket til sletning
Så genstart, en gang mere, det burde løse det.
Avatar billede myheart Nybegynder
23. december 2010 - 09:10 #12
Mit teleselvskab sage at der var for mange der prøvede at komme ind på mit netværk og det kunne det slet ikke trække.... Men der er da noget fuldstændig galt for kunne ikke starte min pc op idag lige så snart min start side kom frem frøs min side fast og kunne ingen ting den startede heller ikke de programer op som den plejer men efter 3 forsøg med at slukke den kom jeg endelig på men det går meget meget landsomt.
Avatar billede myheart Nybegynder
23. december 2010 - 09:11 #13
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 09:07:26, on 23-12-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18999)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\System32\taskeng.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\TVAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MediaSmart\SmartMenu.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QLBCTRL.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\BearShare Applications\MediaBar\DataMngr\DataMngrUI.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\Fighters\SPAMfighter\sfagent.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Companion\PCCompanion.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Users\Karina\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Companion\TMonitor.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgpc01.exe
C:\Windows\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqToaster.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltuser.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\smart web printing\hpswp_clipbook.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10l_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Karina\Desktop\Ny mappe\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {472734EA-242A-422b-ADF8-83D1E48CC825} - (no file)
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: MediaBar - {0974BA1E-64EC-11DE-B2A5-E43756D89593} - C:\Program Files\BearShare Applications\MediaBar\ToolBar\BearshareMediabarDx.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: UrlHelper Class - {74322BF9-DF26-493f-B0DA-6D2FC5E6429E} - C:\Program Files\BearShare Applications\MediaBar\DataMngr\IEBHO.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.3572\swg.dll
O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O3 - Toolbar: MediaBar - {0974BA1E-64EC-11DE-B2A5-E43756D89593} - C:\Program Files\BearShare Applications\MediaBar\ToolBar\BearshareMediabarDx.dll
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TSMAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer for HP TouchSmart] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TVAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\TVAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UCam_Menu] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\Webcam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\Webcam" update "Software\Hewlett-Packard\Media\Webcam"
O4 - HKLM\..\Run: [SmartMenu] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP MediaSmart\SmartMenu.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateLBPShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\LabelPrint\2.5"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerStarter"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl.exe] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GoShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDIRShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\PowerDirector\7.0"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WirelessAssistant] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DataMngr] C:\Program Files\BearShare Applications\MediaBar\DataMngr\DataMngrUI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sfagent] C:\Program Files\Fighters\SPAMfighter\sfagent.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Sony Ericsson PC Companion] "C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Companion\PCCompanion.exe" /Background
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] C:\Users\Karina\Desktop\sdsetup.exe -min
O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Users\Karina\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O16 - DPF: {4445EA6A-9008-40D5-9160-035FDE5214C4} - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/Mpu-dk-1-0-0-8.cab
O16 - DPF: {5D637FAD-E202-48D1-8F18-5B9C459BD1E3} - http://www.extrafilm.dk/ImageUploader5.cab
O16 - DPF: {8100D56A-5661-482C-BEE8-AFECE305D968} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2009.07.28_v5.5.8.1/FacebookPhotoUploader55.cab
O16 - DPF: {9122D757-5A4F-4768-82C5-B4171D8556A7} (PhotoPickConvert Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/PhtPkMSN.cab
O16 - DPF: {CAC677B6-4963-4305-9066-0BD135CD9233} (IPSUploader4 Control) - https://asp.photoprintit.de/microsite/10021/defaults/activex/ips/IPSUploader4.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O16 - DPF: {E77F23EB-E7AB-4502-8F37-247DBAF1A147} (Windows Live Hotmail Photo Upload Tool) - http://gfx2.hotmail.com/mail/w4/pr01/photouploadcontrol/VistaMSNPUpldda-dk.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Filter: x-sdch - {B1759355-3EEC-4C1E-B0F1-B719FE26E377} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\BEARSH~1\MediaBar\DataMngr\datamngr.dll
O23 - Service: Adobe Active File Monitor V8 (AdobeActiveFileMonitor8.0) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Adobe\Elements Organizer 8.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_c92065b9\aestsrv.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Com4QLBEx - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files\HP Games\My HP Game Console\GameConsoleService.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: HP Service (hpsrv) - Hewlett-Packard Corporation - C:\Windows\system32\Hpservice.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Recovery Service for Windows - Unknown owner - C:\Program Files\SMINST\BLService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Sony Ericsson PCCompanion - Avanquest Software - C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Companion\PCCService.exe
O23 - Service: SPAMfighter Update Service - SPAMfighter ApS - C:\Program Files\Fighters\SPAMfighter\sfus.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_c92065b9\STacSV.exe
O23 - Service: Suite Service - SPAMfighter ApS - C:\Program Files\Fighters\FighterSuiteService.exe
O23 - Service: TV Background Capture Service (TVBCS) (TVCapSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVCapSvc.exe
O23 - Service: TV Task Scheduler (TVTS) (TVSched) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVSched.exe

--
End of file - 15503 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 09:23 #14
Øhh!! Har du ikke sikret dit netværk mod at andre kan bruge det?
Fildeling som Bearshare er jo heller ikke det smarteste.
Se at få afinstalleret dette.
Og denne ASK toolbar er også noget skidt.
Er du toolbar fan?
Avatar billede myheart Nybegynder
23. december 2010 - 09:23 #15
ja den har jeg kørt og den fandt selvføldig en del filer men jeg er bare bange for at rense den. hvis den sletter noget.
Avatar billede myheart Nybegynder
23. december 2010 - 09:25 #16
Bearshare er slette:-)
Ha ha nej desværre jeg prøver at undgå alle de toolbar.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 09:42 #17
CCleaner sletter ikke personlige filer. Den rydder op i midlertidige filer på internettet og logs og andre temp filer.
Og under registry rydder den kun op i de ting der ikke er relevant længere.
Er man nervøs for at bruge et program, så tag backup af de ting man er bange om før man går i gang. I alle tilfælde er det godt med løbende backup.
Jeg anbefaler du afinstallerer toolbars (på nær måske Google toolbar), specielt denne ASK toolbar. Det skal du kunne i tilføj og fjern programmer.
Nogle kan du deaktivere i selve browseren. I IE gør du det fra funktioner.
Avatar billede myheart Nybegynder
23. december 2010 - 09:52 #18
Nu har jeg kørt rens i CCleaner. og de toolbar er fjernet. jeg her rigtig mange billeder på min computer så jeg tager jævenligt backup, det lære man når man har prøvet at sin pc er gået ned engang. :-0
Avatar billede fromsej Praktikant
23. december 2010 - 10:06 #19
Prøv så Combofix, som beskrevet højere oppe.