Avatar billede webber Nybegynder
15. maj 1999 - 12:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ulovligt ??

Hej alle sammen..
Jeg ville gerne lave en mp3 side. Men det er jo nok ulovligt. Men hvis nu jeg har en gratis hjemmeside på en udlansk server og jeg så ligger alle mine mp3''filer der. Så opretter jeg en dansk server og linker til mp3 filerne ! Er det ulovligt ??

Mvh. Jonas
Avatar billede roscoe Nybegynder
15. maj 1999 - 12:45 #1
Ja det er det! du må ikke linke eller selv have mp3'er på din side......du er ansvarlig for hvad du linker til!
Avatar billede svedendeko Nybegynder
15. maj 1999 - 13:56 #2
Det er fuldstændigt korrekt !! Men det stinker !!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. maj 1999 - 14:11 #3
i og med at du selv sætter uderligere mp3 filer ud på nettet, er det ulovligt.

det viser jo at du har dem liggende selv og derved har foretaget digitale kopier af en cd.

så vidt jeg mener er det ikke så slemt bare at linke til mp3 filer på andres servere, eller bare linke til deres sider. så kan man vist højst få en advarsel om at lukke siden. men det andet der, det er lige så slemt ifølge loven, som hvis man kopierer cd'er til andre osv...

så du må selv om det, men jeg siger dig bare at det er ikke smart at man har dem liggede selv.

det mest uskyldige du kunne gøre var at linke til de andre sider med mp3 filer på... men jeg tror nu heller ikke du risikerer andet end lukning af siden, hvis du linke til filerne..

jeg ved da også godt hvordan man stæler en cykel, men jeg gør det ikke...

ligeledes behøver det ikke at betyder at jeg downloader mp3 filer, bare fordi jeg ved hvor man kan gøre det...

men du skal nok også sætte en disclaimer på om at det er ulovligt og at man skal slette dem igen efter 24 timer osv.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. maj 1999 - 14:11 #4
ups der skulle stå "yderligere" i øverste linie
Avatar billede jumper Nybegynder
15. maj 1999 - 15:27 #5
Det ændrer ikke noget ved problemstillingen, at man skriver filernwe skal slettes efter 24 timer.

Det er stadig ligeså ulovligt.

Når man linker til mp3 filer, der ikke er ens egen, er man medvirkende til fremmelse af kriminelle handlinger. Det er også ulovligt.

Det eneste tidspunkt det er lovligt at bruge mp3, er når man laver sit eget musik om til mp3. Så må man kopiere det så tosset man har lyst til, så længe man ikke har koda registreret det.

/Thor
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 1999 - 16:32 #6
Læs på Koda site på http://www.koda.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. maj 1999 - 23:38 #7
jumper>> så forstår jeg ikke at et etableret sted som lycos kan linke til mange 1000 mp3 filer via deres søgemaskine?

nåh men jeg nægter at tro på at man kan risikere noget ved i det midste bare at linke til en side som har nogle links til nogle mp3 filer...

i princippet måske, men i virkeligheden? nej vel? jeg tror sgu ikke de der mennesker har tid til at rende rundt og kigge små folks sider igennem for at se om der var noget der linkede til en mp3 fil...

de koncentrerer sig nok mest om dem som har en server fuld af musik
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
16. maj 1999 - 13:48 #8
nope
Avatar billede webber Nybegynder
16. maj 1999 - 15:05 #9
cyberesben er den heldige vinder af 60 Point .. og jeg laver aldrig nogen mp3 SITE!!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. maj 1999 - 16:03 #10
tak webber

jeg ved godt at du har tænkt dig at lave en mp3-side, bare under et andet navn end webber :-)
Avatar billede helmer Nybegynder
18. maj 1999 - 11:37 #11
FYI:
SONY har for nyligt hyret et FULDT advokatfirma på lønningslisten, som ikke skal bestille andet end at behandle MP3-sites. Dvs. sagsøge osv. de ansvarlige for sites'ne!!!

Hvis man vælger kun at linke til MP3-filer, får man dog til at starte med kun en advarsel om at slette links'ne indenfor 24 timer.

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
20. maj 1999 - 21:45 #12
Jeg håber da ikke at advokaternene er "fulde"  :-)
Avatar billede cybles Nybegynder
24. maj 1999 - 19:18 #13
*ggg*
Avatar billede webber Nybegynder
24. maj 1999 - 19:20 #14
Jeg opretter sku ingern mp3 sites -*s*-
Avatar billede cybles Nybegynder
24. maj 1999 - 19:22 #15
Hvem prøver du at overbevise ?? os eller dig selv, for mig har du overbevist :-)))