Avatar billede thenuttyprofessor Nybegynder
20. december 2010 - 22:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RAM kører ved for "lav" hastighed

Jeg har 2 stk. PC 4300 RAM på 1 GB og 2 stk. PC 6400 RAM, også på 1 GB.
BIOS finder fint alle 4 stænger, men skriver ud for dem alle at de er DDR2 533 MHZ!
De kører i Dual Configuration mode.

Hvad skal jeg gøre for at få dem til at køre hhv. 533 MHZ. og 800 MHZ?

Et andet problem er også at Windows 7 64bit kun viser 3327 MB RAM i joblisten, selv om BIOS finder dem korrekt OG viser dem under boot. I BIOS HAR jeg sat en "memory hole" setting korrekt og i msconfig er der sat hak i Maximum memory og værdien er 0 (i følge forskellige tech-sites skal der IKKE være hak i maximum memory, men når jeg fjerner det, crasher boxen (BSOD)).
Avatar billede thov Forsker
21. december 2010 - 00:10 #1
Computerens RAM kan ikke køre med forskellig hastighed, og det er de langsomme som bestemmer farten for alle.

Ialt har du 4Gb, og det Win 7 viser, er det der tilbage når systemet hart lagt beslag på det som er nødvendigt for at kunne køre.
Avatar billede thenuttyprofessor Nybegynder
04. marts 2012 - 22:54 #2
Point for den første del af dit svar, thov, læg et svar for point.
Ang. den anden del, så er det ikke Windows der allokerer ca. 700 MB RAM.
Avatar billede thov Forsker
05. marts 2012 - 14:47 #3
Et svar kommer her.

Men hvis ikke det er windows som snupper af dine RAM, hvem skulle det ellers være ?
Hent og kør Process hacker http://sourceforge.net/projects/processhacker/
Så ser du mængder af programmer snurrende i baggrunden - alle som een er der for at systemet kan køre :-)