Avatar billede futte21 Nybegynder
16. december 2010 - 08:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opløsning imac 27"(Windows 7)

Hej.

Jeg har haft opløsning 1980x1080 på min imac 27" i windows 7. Efter godt og vel 3 måneder ville jeg prøve at ændre det til "max" opløsning 25xx/xxx, det gik også fint, men fandt hurtigt ud af tingene blev for små til mig, så jeg ville ændre den tilbage til "1980x1080"..

Men lige siden har den ikke ville gå tilbage til den opløsning, den laver en stor sort kant både i siderne og bund/top.. Nogle der har et forslag til hvad der kan være galt? har prøvet google, men uden held.

det lidt "sjove" ved det, er når jeg kører den ned på 1980x1080 inden jeg trykker anvend kommer der en advarsels trekant > "Hvis opløsningen er under 1280x800 kan der være elementer som ikke kan være på din skærm" < meget mærkeligt når jeg har markøren på 1980xXXXX.........

INDEN FOLK begynder at spørge til hvorfor jeg også køre windows 7 på en imac, så er svaret at jeg ikke har noget valg med hensyn til nogle programmer på mit studie som KUN findes til windows.
Avatar billede ulrikn Nybegynder
16. december 2010 - 09:39 #1
Kører det i bootcamp eller virtuelt i fx Parallels Desktop ?
Avatar billede futte21 Nybegynder
16. december 2010 - 09:52 #2
hov undskyld, kører bootcamp.
Avatar billede ulrikn Nybegynder
16. december 2010 - 10:11 #3
Prøv at se om følgende hjælper :

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=11439482&#11439482

Installer Catalyst-driver manuelt, så skulle du få mulighed for at vælge "stretch". Det er vist noget med at den driver bootcamp selv installerer automatisk centrerer billedet så det passer til skærmens punkter.
Avatar billede futte21 Nybegynder
16. december 2010 - 10:20 #4
Lyder som et rigtig godt bud, tak for det. Prøver det ligeså snart jeg kommer hjem til middag!!

tak for det.
Avatar billede futte21 Nybegynder
16. december 2010 - 15:37 #5
det virker bare ikke :/... har installeret den nyeste driver, og den ville stadigvæk ikke fjerne de sorte kanter ved opløsning 1980x1080
Avatar billede ulrikn Nybegynder
16. december 2010 - 15:47 #6
Har du flueben i
"Stretch to fit" eller "Full screen" Eller hvad det måtte hedde.

Beklager. Aner ikke hvor man skal finde det da jeg ikke sidder ved min egen iMac lige nu.
Avatar billede ulrikn Nybegynder
16. december 2010 - 15:53 #7