Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. december 2010 - 10:17 Der er 2 kommentarer

Spørg om brugernavn/password på directory browsing i IIS7.5

Jeg prøver at få IIS til at komme med en popup hvor den spørg om brugernavn og password, når jeg trykker på en mappe, som der ikke er anonymous adgang til.

Når jeg sætter Anonymous Authhentication til Disabled, får jeg følgende fejl når jeg prøver at tilgå den delte mappe (directory browsing): "Server Error 401 - Unauthorized: Access is denied due to invalid credentials.
You do not have permission to view this directory or page using the credentials that you supplied."

Men jeg vil gerne have at den kommer og spørger om brugernavn/password.

Jeg har prøvet at lave NTFS rettigheder og rettighder i IIS, men uden held.

Anyone ?
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
15. december 2011 - 01:48 #1
Du skal tilføje en alternativ authentication provider. Lige nu er der ingen der kan få lov at authenticate :-)

Hvis ikke det allerede er installeret, skal du installere den feature der hedder "Windows Authentication" og så enable den under "Authentication" på vDir niveau (samme sted hvor du disablede Anonymous Authentication).
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. december 2011 - 15:56 #2
Vildt at der nu efter 1 år er kommet svar på spørgsmålet :)

Jeg har ikke lige fået det afprøvet endnu, men vil gøre det snarest.

På forhånd mange tak.