Avatar billede Serd Nybegynder
14. december 2010 - 22:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Uddannelse

Hej folkens.

Jeg kunne enormt godt tænke mig at starte på noget uddannelse indenfor IT.

Jeg synes grafisk design & programmering af websites er spændende.

Jeg har læst på diverse hjemmesider, og har fundet ud af at web-integrator, multimediedesigner og multimedie integrator lyder godt.

Men jeg synes det lyder som om indholdet at undervisningen ligner hinanden utrolig meget.

Jeg kan se at man som multimediedesigner skal have en gymnasial eksamen, for at blive optaget, hvorimod man på de andre blot skal have opfyldt sin undervisningspligt. Er det fordi multimediedesign er undervisning på et højere niveau? Og hvilken af de tre uddannelser bliver man bedst "klædt på" til at kunne klare sig, og udvikle sig på arbejdsmarkedet?

Jeg håber der er nogen der sidder med svar derude, som kan hjælpe mig. Er en smule rådvild.

Hilsen Andreas
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2010 - 23:50 #1
Hej Andreas

Med fare for at lyde en smule negativ og bedrevidende, så er det min opfattelse at man kan fodre svin med folk der har en kortere uddannelse inden for design, grafik og web eller slet ingen uddannelse overhoved.

Det er min opfattelse at relativt få klare sig godt med et sådant udgangspunkt og at antallet er stærkt faldende efterhånden som branchen får flere og flere formelle uddannelser.

Mit råd er ganske enkelt:

Få en god studenter eksamen eller tilsvarende og leg så med design, grafik og web i din fritis

Få derefter en god solid teknisk baggrund, gerne ingeniør eller tilsvarende vidergående uddannelse.

Jeg ved godt at mange, især drenge, tror at man kan klare sig uden at skulle læse og arbejde for at opnå resultater. Dette er desværre ofte ikke sandt

Men hvad ved jeg od det, jeg har uddannet mig hele livet, og læser stadig videre selvom jeg nærmer mig 50. Jeg skal til eksamen om et par måneder og jeg har altid afsluttet de ting jeg er begyndt på, og jeg er endnu aldrig dumpet
Avatar billede Serd Nybegynder
15. december 2010 - 00:00 #2
Jeg er klar over at konkurrencen indefor it-faget er stor.
Jeg har ikke ret meget erfaring med programmering (kan en smule html og css) ellers er min viden begrænset indefor dette område.

Jeg nærmer mig de 23 år, og nu er det på tide, at jeg får en uddannelse, udover folkeskolen og den HF-eksamen jeg har.

Men er det spild af tid at tage en af de 3 ovennævnte uddannelser eller skal jeg bruge min kræfter på en anden uddannelse?

Hilsen Andreas
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2010 - 03:06 #3
Jeg er meget enig med bufferzone. Noget med mere substans i.
Avatar billede Serd Nybegynder
15. december 2010 - 09:36 #4
Bufferzone, når du siger "en god solid teknisk baggrund" og du nævner ekspempelvis ingeniør. Er det IT-ingeniør du mener?