Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
27. juli 2001 - 11:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kun lodret scrolling?

Er der nogen der ved, om det på nogen som helst måde er muligt at lave en frame, hvor det kun er muligt at scrolle på én led (lodret)?

Jeg har en ramme til en menu med baggrund, hvor man skal kunne scrolle lodret... Men når det bliver nødvendigt, og den lodrette scrollbar kommer frem, kommer der også en vandret, fordi den lodrette scrollbar dækker over et stykke af baggrunden... Det er irriterende... Kan man ikke fjerne den vandrette?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 11:12 #1
owerflow...
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
27. juli 2001 - 11:14 #2
A HVA?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 11:15 #3
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 11:18 #4
overflow-x:hidden; overflow-y:scroll
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
27. juli 2001 - 11:20 #5
Ehm... Ja... Nu bruger jeg ikke css... Hvor dælen skal det fikses?
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
27. juli 2001 - 11:20 #6
Det jeg har brug for er, hvordan jeg skal gøre... Jeg er ingen haj til det her, jo...
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 11:31 #7
jeg havde ikke lige set at det var en frame..sorry..
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
27. juli 2001 - 11:35 #8
Kan det så ikke gøres?
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juli 2001 - 11:39 #9
Jeg forstår ikke ganske.
baggrund giver ikke scroll på nogen led. Det er kun indhold der kan give scroll.

så læg din baggrund som background=\"billedurl.gif\" i <body

og gør evt indholdet det par pixel smallere der skal til for at det ikke giver scroll selvom rammen mister en scrollbar bredde.

mvh JakobA
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
27. juli 2001 - 11:46 #10
>JacobA

Der er intet indhold endnu, kun en masse <BR> for at teste det der scroll-noget...
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
27. juli 2001 - 11:55 #11
>JacobA

Det er baggrunden der gør det... Det er fodi jeg har lavet baggrunden med en 25 linjer hvid kant for at scrollbaren ikke skal \"hugge\" af billedet... Når så scrollbaren kommer vil den absolut vise HELE baggrunden incl. den hvide kant...

Og baggrunden ligger skam i <BODY BACKGROUND=\"blabla.gif\">... Det kan da ikke gøres anderledes?
Avatar billede engrob Nybegynder
27. juli 2001 - 11:58 #12
Ehm...jeg tror nu el_barto har fat i det rigtige. Hvis du skriver <body background=\"blabla.gif\" style=\"overflow-x:hidden;\"> så får du ikke nogen vandret scrollbar.
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
27. juli 2001 - 12:01 #13
AHA! På den måde! Det virkede sq! Men nu har jeg jo afvist hans svar, og egentlig er det jo ham, der har fortjent pointene :(

Kan han ikke svare igen?
Avatar billede engrob Nybegynder
27. juli 2001 - 12:03 #14
Han kommer sikkert med et svar på et eller andet tidspunkt.
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
27. juli 2001 - 12:05 #15
Ja... Ellers må du have dem jo... Men lige en ting... Det virker ikke i Netscape?
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
27. juli 2001 - 12:09 #16
...
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juli 2001 - 12:44 #17
Hovsa. takker, men var det meningen?
el-barto >> sig hvis du vil ha dine points.

mvh JakobA
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
27. juli 2001 - 12:48 #18
Det var meningen... Det vil sige... Både og...

Jeg ville helst have givet el-barto de points, men gav dem til dig, for at det ikke bare skulle ende med at jeg glemte alt om det igen... Håber I finder ud af noget...
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juli 2001 - 12:50 #19
Vi hitter nok ud af det. :-))