Avatar billede ryt Nybegynder
13. december 2010 - 12:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VirtualBox - mistet internet

Hej.
Er helt ny Mac-mand. Men har dog lige installeret VirtualBox og der lagt Win7ind som guest.
Mit problem er at jeg ikke kan komme på nettet på den virtuelle maskine(Win7). Den skriver noget i retning af " No network adapter detected". Det er vel et driverproblem.
Hvad gør jeg ? Hvis du orker at svare - gør det for dummies. Jeg er helt ny.
Vh ryt
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2010 - 12:53 #1
det virker vel som på pc - når du starter virtualbox (før du starter din win7), så se på opsætning - der skal være et netværkskort. Hvis ikke, så skal du rette i opsætningen, og tilføje et netkort - på min har jeg PCnet-FAST III (NAT) som netkort.
Er der et netkort, så start win7, og tjek
Kontrolpanel / Enhedshåndtering - der skal være dit netkort.
Er det ok, så ind i
Kontrolpanel / Netværk og delingscenter og tag menupunktet Rediger indstillinger for netværkskort. Tjek egenskaber for kortet - det skal være aktiveret (ellers højreklik, og vælg 'aktiver')
Avatar billede ryt Nybegynder
13. december 2010 - 15:02 #2
claes57 > Tak for råd. Jeg tjekker om det virker senere.
Avatar billede ryt Nybegynder
13. december 2010 - 15:25 #3
claes57> Der er et netkort (lissom dit), men win7 kan ikke finde det. Så jeg er på Herrens mark. Vh ryt
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2010 - 16:28 #4
og du har indlæst virtualbox gæstetilføjelser - gør det evt en gang til hvis de blev ødelagt pga opdaternger til win7
Avatar billede ryt Nybegynder
13. december 2010 - 19:41 #5
claes>Ved ikke hvad du mener med gæstetilføjelser. Vil du uddybe?
Vh ryt
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2010 - 20:02 #6
tag hjælp til virtualbox, og se efter
Installing and Maintaining Guest Additions
der ligger drivere til 'det blærede' i virtualbox.
Avatar billede ryt Nybegynder
14. december 2010 - 09:25 #7
claes57> du er en supermand. Tak for hjælpen. Jeg ændrede netkortet til Intel - og så virkede det.
Får du automatisk point eller skal jeg gøre noget
Vh ryt