Avatar billede Schroeder_ Nybegynder
13. december 2010 - 11:46 Der er 3 kommentarer

At være IT-Supporter

Hejsa folkens.

Jeg er i gang med at lave en OSO i skolen og mangler en som jeg kan stille et par spørgsmål.

Hvad laver man generelt?
Hvad kan i godt lide ved jeres job?
Er det et varierende job?
Hvorfor skulle man blive IT-Supporter?

Hvis i har tid må i også gerne skrive lidt om at være IT-Supporter.

Med venlig hilsen
Daniel

Go' Jul :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. december 2010 - 12:01 #1
Jeg er ikke IT supporter (Heldigvis), men jeg har dem i mit brød.

IT supportere hjælper primært brugere med forskellige problemer. Enkelte bruges også som hænder for at hjælpe driften med forskellige administrations opgaver. Dette er dog mere sjældent og ikke noget man generelt bruger IT supportere til

Hvis man skal være en god IT supporter skal man være god til mennesker mere end god til IT. Man skal være tålmodig og i stand til høfligt og venligt at hjælpe utrolig dumme brugere, der stiller utrolig dumme spørgsmål og intet forstår og ikke har magtet at læse selv de mest elementære ting. Og selv efter den 50'ende opringning fra en af disse dumme brugere skal man stadig være venlig og synes at det er sjovt. Også når disse brugere er uforskammede, ubehagelige og direkte ondskabsfulde.

Det kan være utroligt varieret idet man taler med meget forskellige mennesker, men det kan også være meget ensformigt at skulle sidde og give de samme råd til mennesker som burde vide bedre.

Hvorfor skulle man blive IT supporter? Tjaaa det kan jeg ikke svare på. Lidt provokerende "Fordi man ikke har ressourcer nok til at tage en ordentlig uddannelse"
Avatar billede Verdenshersker Nybegynder
13. december 2010 - 12:34 #2
Jeg mener der er en erhvervs uddannelse som hedder Datatekniker det er vidst det samme som it supporter ?
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. december 2010 - 12:48 #3
Datateknikeren er supporterens storebror. Den tager dobbelt så lang tid at gennemføre.