Avatar billede Slettet bruger
13. december 2010 - 03:51 Der er 4 kommentarer

Ekstren Harddisk vil eller kan ikke formaters? selvom den beder om det hvergang den tændes!

Jeg håber der en masse kloge mennesker derude! fordi jeg mangler virkelig en EKSPERT som kan fortælle mig, på mystiskvis hvordan  min 2 mdr. gamle Ekstern harddisk allerede er gået i stykker!
Og jeg har simpelthen ingen anelse om, hvorfor og hvordan det er gået til!
Jeg skulle have lagt noget musik over på harddisken. og da jeg propper USB-stikket! kunne jeg ikke forstå hvorfor den skrev at den  skulle formater! :S Det synes jeg så lidt mærkeligt ud, eftersom den kun er 2 mdr gammel, og de var begrænset hvad jeg havde nået og lægge der på! Men jaja, så jeg startede med at prøve om jeg kan fiske mit musik ud, inden jeg begyndte at formater den! Men når jeg tænder den, og prøver at gå ind i mappen, så er det ikke bare mappen! http;//www.0wned.dk/LaCie/hard3.png
Så jeg begyndte og lege med lidt forskellige programmer for at se om jeg skulle være lidt heldig! Men lige meget hvad for et program jeg har prøvet, så har der ikke været et ENESTE som har kunne gøre noget overhovedet, de fleste kunne ikke se at hardisken var der!

Jeg har forsøgt mig frem alle disse programmer:

- Lacie GBALite8
- EASEUS Partition Master 6.5.2
- Paragon.Hard.Disk.Manager
- Fat32FormatterEN
- DiscWizard
- Seagate File Recovery
- Smart Defrag Server
- Passware Kit Forensic 10.3
- Unlocker
- Power Data Recovery 6.5.0.1
- Active@Partition Recovery Enterprise
- Registry Booster
- Pen Drive Data Recovery
- GetDataBack
- Windows ERD50
- Disk Doctor Data Recovery v3.1.036
- USBenter 2.1.1
- MultiStage Recovery

- Men desværre uden held!
Og efter de 2 første programmer var afprøvet!
tænkte jeg det ville være nemmest bare at fomater pisset!
Men nej nej.. Det kan man selvfølgelig heller ikke!
Så tænkte jeg selvfølgelig på, at pille selve harddisken ud
af kassen fra den Ekstren, også proppe direkte i PC\'en..
men det kunne jeg desværre heller ikke.. fordi det er en eller anden idiot: Neil Poultonm, som synes han skulle designe alle LaCie\'s nye harddiske!  -  Jeg tror også at jeg efterhånden er ved og have prøvet det der er muligt!
Det har jo bare ikke hjulpet en skid!

Så hvad fanden skal jeg stille op ??

Jeg ligger lige lidt billeder ud af, hvordan det hele ser ud som.
det kunne jo være der var andre en mig som havde prøvet det her shit fær, og kunne give mig et lille fif :P
......................................................
http://www.0wned.dk/LaCie/hard1.png
......................................................
http://www.0wned.dk/LaCie/hard3.png
......................................................
http://www.0wned.dk/LaCie/hard2.png
......................................................
Og den her besked kommer den med lige så snart jeg trykker på \"StarT\" inde i Formater!
http://www.0wned.dk/LaCie/hard5.png
......................................................
Og efter jeg gar prøvet det, kommer denne besked:
http://www.0wned.dk/LaCie/hard4.png
......................................................
Denne besked kommer når man prøver at ændret navnet på harddisken til LaCie, istedet for Disk 2
http://www.0wned.dk/LaCie/hard4.png
......................................................

.................................................................
- Og Nej!! jeg kunne ik finde nogle artikler som lignede den her!
Så jeg håber da ikke der er nogen som får ondt i røven over der er kommet en artikle mere som handler om noget med en harddisk!!
- Altså Altså! :)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2010 - 07:52 #1
hvis du vil hive noget ud fra den kan man bruge bl.a sådan en via en anden pc og dens usb

http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link

hvis den ikke kan vises i den er jeg ret sikker på du ikke kan redde dine data fra den men det betyder ikke at den er helt død

det du kan prøve er at fjerne partitionen og oprette en ny med denne her - kan den heller ikke så glem det

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

sådan gør du

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

husk nu det skal være partitionen på den eksterne bare så du er advaret

m.v.h
13. december 2010 - 09:48 #2
Oprettet 12. december 2010 kl. 21.06
Sidst på 13. december 2010 kl. 06.26

Gwauk88 (nedlagt brugerprofil) ???
Avatar billede The_Buzz Novice
13. december 2010 - 10:04 #3
Det undrede jeg mig også noget over karise_larry...?
Avatar billede jesperpress Nybegynder
14. december 2010 - 14:28 #4
Når XP skriver at en USB-harddisk skal formateres, menes blot at der skal køres en chkdsc med passende parametre f.eks.
chkdsc h: /f /r  eller chkdsc h: /p /r

Men i dag er det enklere at sætte harddisken i en Windows 7 maskine. Den skriver straks "Der er en fejl på den harddisk. Vent et øjeblik." 10 sekunder senere er dens fil-tabeller bragt i orden og et par filer er mærket som korrupte.
Den kan derefter bruges uden problemer også i XP.

Hvis en formatering er umulig, selv efter partionen er slettet, kan du køre programmet Killdisk på den. Det tager nok en snes time så stor som den er. Men det står og passer sig selv, og skriver et 0 i samtlige harddiskens pladser.