Avatar billede dcedata1977 Mester
12. december 2010 - 21:59 Der er 5 kommentarer

Logon på min domæne via vpn i windows vista og 7

Hej

Jeg sidder og roder lidt med en domæne controller.

Jeg har installeret en windows 2008 standart server på en computer.

Jeg har installeret AD DNS DHCP

problemet er at jeg skal logge på vpn serveren inden jeg kan blive godkendt på domænet.

I windows xp pro kan jeg vælge at logge på en opkaldsforbindelse ( log på ved hjælp af opkaldsforbindelse) og på den måde blive godkendt på domænet. hvor jeg så får de rettigheder som brugeren nu skal have

men jeg har ikke mulighed for at logge på vpn serveren i windows 7 og vista.

nogle som har en svar ?
Avatar billede bigbite Nybegynder
15. december 2010 - 15:05 #1
under bruger egenskaber, skal du lige huske at sætte flueben i at bruger må logge på remote.

For at logge på VPN via windows 7:

1- network and sharing center
2- klik - set up a new connection or network
3- klik - connect to a workplace
4- klik - next
5- vælg - no, create a new connection
5 klik - use my internet connection(vpn)

og følger guide deraf :-)
Avatar billede dcedata1977 Mester
15. december 2010 - 21:22 #2
problemet er ikke at jeg ikke kan logge på vpn serveren når computeren er startet op.

under opstart skal den logge på vpn serveren og derefter skal den blive godkendt med den bruger som nu logger på.

se denne link http://www.nsnetwork.dk/billed1 den store pil viser det jeg mangler i windows 7 og vista
Avatar billede dcedata1977 Mester
22. januar 2011 - 23:15 #3
jeg har prøvet mig lidt frem og hvis jeg logger på computeren uden at logge på domænet, og jeg logger på vpnserveren og derefter logger på domænet så går det fint

nogle som har en løsning ?
Avatar billede dcedata1977 Mester
18. februar 2011 - 23:30 #4
ikke nogle som har en svar ???? :-/
Avatar billede dcedata1977 Mester
08. juni 2011 - 22:08 #5
hvordan tilføjer jeg flere point :)

stadig ikke fået svar som jeg kan bruge :S skal mine klienter stadig kører windows xp pro ?