Avatar billede Casperost Nybegynder
12. december 2010 - 19:50 Der er 2 kommentarer

Ubuntu - hvordan?

Hey..
Min harddisk er stået af, og klikker. Jeg har prøvet at hente Ubuntu, brændt det over på en cd og prøvet at boote den, mens den ødelagte harddisk er i. Jeg prøver at installere det, men når jeg trykker install (eller andre muligheder), hopper den over på sort skærm, med en blikkende hvid markør oppe i venstre hjørne.. Nogen der er gode til dette program? Vil meget gerne prøve at redde nogle ting!
Eller sidder en med en anden idé til at redde tingene? JEg har prøvet at sætte den i en USB-læser og kørt et recovery-program (eller hvad det hedder), men den kunne ikke finde harddisken.
Jeg har en Acer bærbar, men en Seagate 500gb harddisk
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2010 - 20:41 #1
så er disken nok stået helt af - hvis du ikke kan boote på en cd med fx http://www.ultimatebootcd.com/download.html og derfra læse indhold - så er der kun tilbage at sætte en ny disk i, og indlæse din sikkerhedskopi.

Ubuntu kan du ikke installere på en defekt disk - den skal køre på cd'en. Og der mounter du harddisken, og hvis det lykkedes, så kan du trække data ud til fx usb-stick.
http://ubuntuguide.org/wiki/Dapper#Windows
Avatar billede Casperost Nybegynder
31. januar 2011 - 16:17 #2
ok