Avatar billede Sweeeeet Nybegynder
12. december 2010 - 12:30 Der er 7 kommentarer

Gæstebog og IP

Hej alle eksperter.

Jeg er sat til at prøve at fixe et problem for min bror, da han bliver spammet ret meget på hans gæstebog. Kan man finde frem til hvilken person der gør det? vi tror det er en proxy da den genviser til Thailand eller andre steder på kloden? jeg har prøvet IP-netlookup.net og whois og programmer som neotrace osv osv uden held. Vi kan ikke blokere for ipérne da der bare kommer en ny hver dag.

Nogen der kan hjælpe med det? (vi taler om politianmeldelse her, da det er meget grov chikane)

Ellers må jeg høre hvor vidt det er muligt at få en ny gæstebog, der kan gemme beskeden, så den kun kommer på siden når man godkender den?

Det skal være simpel html kode, da ingen af os er særlig gode til det.

Mange tak på forhånd.
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
12. december 2010 - 12:37 #1
øhm, Politi anmeldelse vil nok ikke hjælpe. Hvis tænker over det, så er det nok en Server der sender request'ne, og politiet vil nok ikke gøre nok for det.

Jeg ville fx bruge en captcha system som reCaptcha. Det virker godt nok ikke 100%, men det hjælper med at nedsætte dem. http://www.google.com/recaptcha

Logger i alle brugerne som kommer ind på jeres side, eller kun hvem der poster i gæstebogen?
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
12. december 2010 - 12:39 #2
hvad der angår en gæstebog, hvor man skal godkende dem der bliver vist, er meget nemt at kode. Hvis i ligger jeres kode herind eller lign. vil jeg gerne kigge på det for jer.
Avatar billede Sweeeeet Nybegynder
12. december 2010 - 13:03 #3
Den logger kun IP for dem der skriver i gæstebogen. Et spamfilter virker da ikke hvis der er personer der står bag og bare bruger en anden ip hver gang?
Avatar billede Sweeeeet Nybegynder
12. december 2010 - 13:13 #4
Det må du meget gerne.
Gæstebogen bliver hostet af Websup online og koden er:

<script type="text/javascript" src="http://omicron.websup.dk/services/plus/guestbook/view/?mode=allinone&uid=15580&gid=1"></script>
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
12. december 2010 - 13:41 #5
det har du dog ret i.

Det du siger er at en person, sidder og skriver i jeres gæstebog? Det lyder lidt uvirkeligt..

Hvis der bliver skrevet noget lign. iuhnjefkwdsoniewomlml, så er det nok en såkaldt spam server, som har fundet jeres side.

Jeg vil heller ikke lave et spamfilter som holder ip adresser ude, men lave et Captcha system. Dvs. at folk skal skrive nogle utydelige bogstaver.
Avatar billede Sweeeeet Nybegynder
28. juni 2011 - 12:18 #6
martiinkolle ikke at jeg kunne bruge svaret til noget, men vil gerne give dig points så vi kan få den lukket.
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
28. juni 2011 - 20:38 #7
kommer her...