Avatar billede mr.handstand Novice
11. december 2010 - 22:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Picassa - mystisk visning af uddrag af billeder men stort billede findes stadig

Mystisk mystisk. Hvorfor viser picassa pludselig nogle mærkelige utydelige thumbnails... Min mors computer. Jeg er lost... Hun siger at hun intet har ændret men at den pludselig opfører sig mærkeligt. Det kender de fleste herinde nok, men det her er mærkeligt.

Håber der er en über-expert i Picassa som kan forklare mig hvorfor man pludselig importerer almindeligt men ser nogle små billeder i Picassa (thumbnails ca 170x200 pixels), hvor man før så natur-tro miniaturer.

Billeder importerer for længere tid siden end 1 uge siden medførte at picassa vise en genkendelig thumbnail og meta-data fortæller billedets originals opløsning (4200x3300).

Hvis hun tager et billede med sig digitalcamera (Sony) nu og importerer det, bliver der istedet oprettet et thumbnail der kun udgør et uddrag af det oprindelige billede. Men når man markerer det, siger meta-data i bunden af skærmen at billedet er fx 215x175 pixels. Det super mærkelige er, at højreklikker man på dette samme uigenkendelige thumbnail billede og siger "find-på-disk" så åbner den lokationen på det rigtige 4200x3300 pixels store billede. Så hvor kommer dette mærkelig thumbnail fra. Det er ikke noget med at man viser et 1:1 udsnit af det originale billede, for ifølge picassa, så har den jo zoomet ind på et område af et thumbnail der kun er 170x215 pixels...

Billeder importeres ved at sætte et SDHC kort i bærbars egen kortlæser, og blot følge en import-guide i windows.

Har aldrig oplevet det her før - har været alle "indstillings-områder" igennem i Picassa. Hvor skal jeg lede i Windows 2007 eller Picassa for at se noget med oprettelse af thumbnails ved import, som kun eksisterer som thumbnails i Picassa?

Det er lidt rodet for jeg ved dybest set ikke hvordan jeg skal forklare det...
Avatar billede mr.handstand Novice
26. december 2010 - 00:16 #1
Bump for opmærksomhed - stadig et problem...
Avatar billede mr.handstand Novice
10. januar 2011 - 08:48 #2
Bump for opmærksomhed - dette er stadig et problem.
Avatar billede mr.handstand Novice
22. februar 2011 - 11:24 #3
Hjælp...stadig et problem. Ingen der kan genkende det?
Avatar billede mr.handstand Novice
17. juli 2013 - 21:43 #4
Dette blev aldrig løst.