Avatar billede kimor Nybegynder
11. december 2010 - 14:35 Der er 5 kommentarer

Hjælp til grafikkort

Hej. Jeg har tidligere postet et indlæg omkring mit grafikkort af typen ATI Radeon x1950xt, som ikke fungerede på min computer - på grund af at jeg ikke kunne installere den tilhørende driver.

Grafikkortet virker stadig ikke, men lurer lidt på om det mon kan være forkert tilsuttet eller om der evt. er en fejl på kortet. Forsøgte nemlig lige at tilslutte et nvidia fx 5200 på computeren, som virkede ganske fint.

Da jeg skulle installere driveren til nvidia fx 5200 kunne computeren under "tilføj hardware" genkende grafikkortet. Dette kunne den ikke med ATI Radeon x1950xt. I stedet viser den bare et gult spørgsmål med et gult udråbstegn. I stedet for at genkende grafikkortet, som den gør ved nvidia fx 5200, skriver den under "tilføj hardware" nu bare skærmkort og skærmkort (vga kompatibel).

Men tror I at grunden til at jeg ikke kan installere en driver til radeon grafikkortet er, at computeren ikke kan genkende hardwaren, som evt. er et resultat af en defekt eller forkert tilslutning. Eller kan der være andre ting, som spiller ind?

Vh. Kim
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 15:18 #1
hvad med chipset driveren er det en intel eller hvordan

du kan jo i hvert fald prøve med denne her - er den forkert sker der jo ikke noget ved det.

http://www.intel.com/support/detect.htm
Avatar billede kimor Nybegynder
11. december 2010 - 15:36 #2
Hvordan finder jeg ud af hvilken chipset driver min computer har?
Når jeg klikker på "check your system for the latest updates", står den bare og blive ved med at skrive: "installing". Der sker dog ikke rigtig noget?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. december 2010 - 16:47 #3
http://www.eksperten.dk/spm/925186

Spørgsmålet er jo gået "død" pga. manglende deltagelse fra dig selv??!!
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 18:24 #4
lad os fortsætte i den anden tråd du har i forvejen

http://www.eksperten.dk/spm/925186

hent cpuz og find ud af hvad bundkortet hedder
Avatar billede kimor Nybegynder
11. december 2010 - 22:44 #5
Så har jeg svaret i den angivne tråd!Håber I kan hjælpe