Avatar billede tida Juniormester
11. december 2010 - 12:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne link i mails

Hej - Jeg har netop opgraderet mit AVG Anti Virus program til 2011 edition. I den forbindelse kan jeg nu pludselig ikke åbne aktuelle links som jeg modtager via mail i Outlook 2007. Jeg får følgende besked :

Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på din Computer. Kontakt systemadministratoren.

Super irreterende, og jeg er ikke klar på hvad jeg gør her. Der må jo være en setting et eller andet sted...i Office, AVG, Defender or whatever....jeg har siddet nu en hel formiddag, kan nogen ikke hjæpe mig her.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 13:27 #1
et forslag

ved det ikke men der har været mange fejl på avg de sidste år
skift over til avast antivirus eller microsoft
de er begge gratis men husk at fjerne avg fuldstændig

http://www.pchell.com/virus/uninstallavg.shtml

m.v.h
Avatar billede tida Juniormester
11. december 2010 - 13:47 #2
Jeg har nu været fint tilfreds indtil nu...det er først i forbindelse med opdateringen at der pludselig sker et eller andet anderledes. Så indtil videre håber jeg der kommer et løsningsforslag her.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 15:05 #3
det kunne godt være en indstilling men det tror jeg ikke
afistaler den og fjern alt der lugter af avg også hvis der ligger en mappe i programmer
rens den med ccleaner og instaler den igen - kunne være en simpel overskrivningsfejl ved opdatering

m.v.h
Avatar billede tida Juniormester
11. december 2010 - 18:24 #4
ok...det vil jeg prøve. Jeg vender tilbage. Tak
Avatar billede tida Juniormester
11. december 2010 - 19:46 #5
Nu har jeg prøvet alt det foreslåede.

Afinstallerede AVG (forsøgte herefter om links duede, men nej)
med CCleaner

Installerede Avast

Og jeg har fuldstændig det samme problem som før.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 07:18 #6
hvad er det for e styresystem

underligt - har du acrobat reader inde på pc
du kunne også prøve at hente firefox og lade den være standard browser for at prøve om det ændrer noget

så kunne du prøve med microsoft fix-it

http://support.microsoft.com/fixit/

m.v.h
Avatar billede tida Juniormester
13. december 2010 - 07:35 #7
Jeg har selv klaret det...fulgte simpelthen rådet fra spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/890535

og fulgte denne anvisning:

Jeg har løst problemet, ved at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
- Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på  .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"

dette fiksede problemet
Avatar billede liebmanns Juniormester
25. november 2011 - 22:56 #8
dejligt med en løsning - jeg bruger Outlook og Norton360, og havde fået samme problem.
Der mangler måske lige en linie, da Outlook skulle genstartes før det virkede.