Avatar billede iPhoneGadget Nybegynder
11. december 2010 - 11:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gratis PHP-program?

Jeg er meget ny inden for programmering og har kun arbejdet med javascripts/HTML i FrontPage. Det største jeg har udarbejdet er: http://iphonegadget.250x.com.

Nu vil jeg tage skridtet videre og lave min hjemmeside om til en ordentlig funktionel "webshop-hjemmeside", hvor der er mulighed for at lave en shoppingkurv, en ordentlig kontakt side og hvad en ordentlig webshop ellers skal indeholde.

Mine spørgsmål er:
- Hvilket program anbefales til brug? Skal det laves i PHP eller ASP? Og nogle anbefalet server til hostning? Det hele skal helst være gratis - der skal ikke være nogle månedlige omkostninger, så hellere et engangsbeløb, hvis nødvendig.
Avatar billede froej Nybegynder
11. december 2010 - 11:59 #1
Jeg har haft stor glæde af Stones webwriter. http://www.webwriter.dk/
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. december 2010 - 13:43 #2
Tror ikke du kan finde en webserver der er gratis. Der er et fåtal på www, men der får man et subdomæne (ikke så pænt hvis man skal have en webshop) og begrænset med plads.

ASP.NET. PHP eller hvad du nu vil bruge, er en smagssag. PHP-hoteller ka man mange gange få billigere, da det er Open Source.

Som editor, har jeg haft stor glæde af Komodo, som fås til både Win og Linux, hvilket passer mig perfekt, da jeg sidder med Win på arbejde og Linux hjemme.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. december 2010 - 13:49 #3
Hvorfor opretter du 2 spørgsmål? Kør videre i dette eller det andet.

http://www.eksperten.dk/spm/926245