Avatar billede atom Nybegynder
27. juli 2001 - 09:38 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

brugernes rettigheder til at ændre pauseskærm under win2k

Hejsa

Jeg sidder og er ved at installere nogle win2k professionalklienter, og jeg skulle gerne fjerne brugernes rettigheder til at gå ind og ændre i skærmopsætningen, da de ikke skal have rettigheder til at fjerne pauseskærmen eller koden.
Hvordan fjerner jeg denne rettighed fra brugerne?? nu bruger brugerne win98 klienter,og der bruger jeg poledit, men jeg kan ikke finde et tilsvarende program til win2k.
Avatar billede thaufer Nybegynder
27. juli 2001 - 09:43 #1
--> kontrolpanel --> højerklik på skærm --> access permission

Noget i den stil
Avatar billede thaufer Nybegynder
27. juli 2001 - 09:44 #2
nææ, virker ikke...
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 09:46 #3
Du skal i kontrolpanel og Administration - Computeradministration -  Lokale brugere og grupper, der inde kan du sætte hver enkelts rettigheder.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 09:49 #4
Det passer ikke, du kan oprette dem her, ellers ska du ind i kontrolpanel - Brugere og adgangskode, der kan du sætte begrænsningerne.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2001 - 09:50 #5
Kører du Win2K server med AD? - for gør du det, sætter du en group policy.

- Start Active Directory Users and Computers
- Højreklik på den OU der indeholder dine brugere og vælg fanebladet \"Group Policy\"
- Klik New
- Giv din policy et navn, og klik Edit
- Vælg User Configuration/Administrative Templates/Control Panel/Display
- Dobbelklik på \"Hide screensaver tab\" og afmærk \"Enabled\"
- Klik OK

NanoQ
Avatar billede atom Nybegynder
27. juli 2001 - 11:58 #6
Jeg kører ikke win2k server men NT 4 server, og der er ikkemulighed for AD.

retaxes<< jeg forsøger at sætte rettigheder for en gruppe jeg har oprettet, men jeg kan ikke rigtig komme ind og ændre / lave rettigheder for gruppen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 12:03 #7
Gå ind i kontrolpanel - computeradministration og vælg Lokale sikkerhedspolitik - Tildeling af brugerrettigheder, det tror jeg er løsningen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 12:04 #8
Jeg ved ikke om din win2k er dansk eller engelsk, min er på dansk!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 12:11 #9
Prøv også at se på Lokale sikkerhedsindstillinger, du leder jo efter noget specifikt mht. skærmindstillinger osv.
Er det på win2k eller på på win98 de ikke må ændre det?
Avatar billede atom Nybegynder
27. juli 2001 - 12:20 #10
har har den danske udgave af win2k, og det er både under win2k og win98 de ikke må ændre det, men under win98 har jeg fundet ud af det
Avatar billede atom Nybegynder
27. juli 2001 - 12:24 #11
inden under computeradministration er der ikke noget der hedder Lokale sikkerhedspolitik.

Når jeg går ind under brugere og grupper,og ind underden gruppe jeg har lavet,kan jeg kun vælge hvem der skal være medlem af gruppen ikeke hvilke rettigheder medlemmerne skal have
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 12:27 #12
Ok, men har du set på de forslag jeg kom med til sidst, jeg sidder og studerer de enkelte muligheder og jeg kan ikke finde noget specifikt på det. Det er nok en generel mulighed du skal prøve.
Hvis du vælger Gruppe og ser på brugere, de kan ikke få lov til at ændre i systemet, og det er nok den du skal bruge.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 12:32 #13
Jeg har godt nok kun et peer to peer, men da jeg ikke har behov for at lukke familien ude så bruger jeg ikke at spærre for noget.
Derfor er jeg lidt usikker over for mange af tingene.
Avatar billede atom Nybegynder
27. juli 2001 - 13:34 #14
Jeg acceptere dit svar retaxes,selvomdet ikke helt varrigtigt, men det fik mig på rette spor.

Jeg kan da godt lige skrive hvordan det gøres,hvis der sidder andre med samme problem derude, under kør skrives mmc, så starter der en console op, hvor man tilføjer \"snap in\", hvor man kan sætte de forskellige rettigheder for maskinen. Derudover oprettes der automatisk en mappe Start -> Programmer -> administration, hvor den bruger der har tilføjet \'snap in\' kan ændre de forskellige opsætninger.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 13:34 #15
Takker for pointene ;o)

Hvad fandt du ud af?
Avatar billede atom Nybegynder
27. juli 2001 - 13:36 #16
er skrevet lige ovenover
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 13:38 #17
Arrrgh, det havde jeg overset ;o)

Jeg så godt der var noget med MMC, jeg vil prøve at eksperimentere lidt med det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 13:40 #18
Hehe, dine 2 sidste mails kom lige nu og dit svar var ikke kommet på, derfor havde jeg ikke set det!