Avatar billede ipo Nybegynder
10. december 2010 - 11:37 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

2 DVD maskiner til samme tv

Hej! Måske falder mit spørgsmål mellem to stole, men jeg forsøger alligevel:
Jeg har 2 identiske DVD-maskiner, og for at kunne optage på begge, når programmer overlappes, har jeg forbundet dem begge til mit TV, så jeg kan time dem til optagelse uafhængigt af hinanden.
Men - de starte BEGGE med den første timer programmering, ergo falder min fine plan til jorden, da det program der er timer programmeret til et senere tidspunkt, ikke går i gang - maskinen er jo optaget af den første DVD`s optagelse.
Da jeg havde Video tilsluttet, opstod det problem ikke: Begge maskiner optog sideløbende hvert sit program.

Jeg bruger scart-stick, og mine DVD-optagere hedder: Philips DVDR3590H.
Er der mon nogen der har en forklaring, eller skriv, hvis jeg ikke har forklaret mig tydeligt nok.
Venlig hilsen Ingelise Poulsen
Avatar billede frem-ad Professor
10. december 2010 - 16:04 #1
Jeg vil gætte på det er fordi du koder begge maskiner på samme tid ved at fjernbetjeningen har samme signal kode ved de to maskiner er identiske (det var dine video måske ikke) så du skal have ændret koden på den ene fjernbetjening.

Hurtig kig i indholds fortegnelsen siger side 276 i brugsvejledningen (er her under)

http://www.p4c.philips.com/files/d/dvdr3590h_58/dvdr3590h_58_dfu_dan.pdf

Hvis jeg har ret så når du kigger i det du har indkodet så optræder programmet begge steder.
Avatar billede ipo Nybegynder
11. december 2010 - 09:05 #2
Hej frem-ad.
Ja, selv med min ringe tekniske viden var det netop det jeg "frygtede". Jeg synes, at selv om jeg kunne finde ud af at afkode den ene fjernbetjening, ville det være problematisk med 2 ens af dem på sofabordet, så jeg har valgt at sætte videoen op igen. Du skal have mange tak for svaret, der bekræftede mine formodninger.
Venlig hilsen
Ingelise
Avatar billede frem-ad Professor
11. december 2010 - 13:55 #3
Men hvis du koder den ene om og husker at mærke fjernbetjening og maskine sammen.
Eks. mine ene dvd optager (sony) har jeg ændret koden for ellers reagerede min dvd afspiller (bruges til cd afspiller) samtidig.

Det eneste jeg mærker ved det i det daglige er at den ryger tilbage til standardt instillingerne hvis strømen har været væk i mere end en time men så koder jeg den bare om igen.
Avatar billede ipo Nybegynder
12. december 2010 - 08:20 #4
Jeg takker - men er ikke helt klar over hvordan jeg omkoder. Det skal siges, at jeg ikke har forsøgt, går ud fra at det foregår i DVD-ens menu. Men - da jeg nu har sat min videooptager op igen, er det heller ikke mere relevant. Men nu ved jeg mere om problemet hvis situationen skulle opstå igen.
M.v.h. Ingelise