Avatar billede maggie Nybegynder
09. december 2010 - 21:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fladskærms-TV

Hej

Vi har tænkt på at købe et TV til vores datter på 6 år (til hendes værelse).
Nogen der har et forslag til, hvad man skal købe?
Forestiller mig, det skal være 30 tommer eller noget.
Hvad skal man gå efter, når man køber et sådant TV? (LCD/Plasma)

/Maggie
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. december 2010 - 22:18 #1
en gylden regel er at fjernsynet ikke skal være 10 tommer pr meter man sidder fra fjernsynet ..
Avatar billede vejmand Juniormester
09. december 2010 - 22:34 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. december 2010 - 22:35 #3
Køb hvad der er ok til dig selv.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2010 - 22:41 #4
LED-skærme er rigtig gode. Man har et godt billede, selv om man er tæt på.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 08:14 #5
Men lyden er elendig på LED-skærme. ellers LCD har i kabel TV eller egen antenne?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2010 - 08:42 #6
lyden er elendig på LED-skærme

Om det er LED, LCD eller plasma har intet at sige mht. lyden. Det er de indbyggede højttalere der bestemmer hvor god lyden er.

En bekendt købte for nylig et TV med "kanon lyd" iflg. div. test.
Kan huske det er Sony og intet andet og at prisen var ca. 25.000.

Mit oldgamle CRT Sony leverer dog lyd der er langt bedre :)

Konklusion: Husk ekstra højttalere hvis lyd er vigtig.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 12:17 #7
Både enig med #5 og #6
Man kan ikke få en god lyd i et fladskærms TV ude ekstra højtaler.
Desværre er de - i alt fald til Samsung - forbandet dyre. Og så
kunne mellemtonerne endda være bedre.
Avatar billede maggie Nybegynder
19. december 2011 - 12:53 #8
Tak for gode ideer - spg lukkes