Avatar billede den33 Nybegynder
08. december 2010 - 12:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Software til at styre mange accesspoint

Jeg leder efter et stykke software der kan styre min accesspoint.
Jeg står og skal reboot dem næsten hver dag eller mister de forbindelsen (ja, de har det sikkert ikke for godt.)
Da der er en del accesspoint der er gemt væk, ville det være rart at kunne fjern boot dem alle på en gang.
Det er nogle gang alm. zyxel.

Findes sådan et program.?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2010 - 12:46 #1
Du kan bruge Telnet.exe og scripte denne hvis det er noget du kan klare?
Avatar billede den33 Nybegynder
08. december 2010 - 15:21 #2
Hmm, scripte er ikke noget jeg kan.
Er det noget du har styr på.?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2010 - 15:29 #3
ja, men ved ikke om jeg gider :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2010 - 15:35 #4
Fra mit tidligere arbejde kender jeg en masse til ZyXel og telnet. Jeg har en masse dokumenter liggende også konfidentielle. Men at lave et script der kan konfigurere eller nulstille et modem, kræver at jeg får adgang til dine modems/router som du senere kan ændre password på. Det er lidt bøvlet, men kan lade sig gøre
Avatar billede Nejda Nybegynder
08. december 2010 - 18:54 #5
Hvis jeres accespoint evt. får strøm fra samme gruppe (sikringer) kan du slukke for strømmen et øjeblik. Det burde genstarte dem.
Avatar billede Fero Nybegynder
11. december 2010 - 00:28 #6
Avatar billede den33 Nybegynder
15. december 2010 - 14:32 #7
#5
#6

Begge gode ideér, men der er en masse andre ting sluttet på dn gruppe.

AP, stå i små skabe hvor man bogstavklitalt masse udstyret ind for at det kan være der.
Og den kan ikke sidde ude, da der er offendtlig adgang, og rigtige mange synes det er fedt lige at pille.
Avatar billede den33 Nybegynder
15. december 2010 - 14:33 #8
jeg lukker, da vi har snakket om at købe helt ny og en del dyre AP.
Avatar billede den33 Nybegynder
15. december 2010 - 14:33 #9
lukket