Avatar billede 5Q2T Nybegynder
08. december 2010 - 09:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ingen IP adresse til netværkskort

en jeg kender har en PC, der ikke giver IP adresse. Jeg har prøvet med 3 forskellige netværkskort og 2 mobile bredbåndsforbindelser.

Ingen af dem får en IP adresse, så de kommer på nettet. Der kommer meddelelse med, at der kun er begrænset forbindelse.

Jeg har prøvet

NBTSTAT -R
deaktiver og aktiver netværkskort
testet ADSL forbindelsen inkl. kabler og det virker.
at deaktivere TDCs sikkerhedspakke inkl. firewall

PC'en er en stationær med Win XP Media Center Version 2002 SP2 og TDC sikkerhedspakke med firewall.

Drivere til netværkskort er OK på nær WAN Miniport (IPX)

Der er ingen konflikter mellem de 2 isatte netværkskort.

Det er sikkert et softwareprogram, der driller - men hvordan finder jeg det?
Avatar billede madsens90 Praktikant
08. december 2010 - 10:04 #1
Det er DHCP der er problemer med vil jeg gå ud fra.
Fungerer det hvis han sætter en statisk ip?
Avatar billede 5Q2T Nybegynder
08. december 2010 - 13:28 #2
det har jeg faktisk ikke prøvet. Det ene netværkskort blev isat og installeret. Her kan jeg ikke huske, om Windows selv sætter netværket til DHCP, eller om man skal sætte det manuelt.
Avatar billede madsens90 Praktikant
08. december 2010 - 15:32 #3
Som standard bruger netværkskortene DHCP.
Men prøv at sæt en statisk IP. På den måde kan vi måske snuse os nærmere på hvad der er galt.
Avatar billede herpderp Nybegynder
08. december 2010 - 16:37 #4
Prøv også evt. at se om du har nogen arp-poster. Åben en kommandopromt og skriv "arp -a" uden anførselstegn.
Se om der kommer nogle linjer frem. Hvis der gør det er det sandsynligvis en fejl med din DHCP client som ville blive rettet ved at sætte en statisk ip op på maskinen som madsens90 beskriver.

Du kan også prøve at starte windows op i fejlsikret tilstand med netværk (trykke F8 når du starter computere op og vælg fejlsikret tilstand med netværk)
Hvis de virker i denne tilstand tyder det på at det er et 3-parts program der skaber fejlen ellers er det typisk en fejl i windows.
Det er dog meget smart at starte med at sætte en statisk ip op.

Du ved vel ikke om der er et MAC-filter aktiveret på den router/modem du er tilsluttet?
Avatar billede 5Q2T Nybegynder
27. december 2010 - 12:39 #5
Jeg prøvede med en fast ip adresse, og jeg kunne så pinge TDCs DPCH server.

Der var stadig ingen adgang til Internettet.

Jeg har også prøvet med en Zyxel Fireweall med router med samme resultat.

Der er i stedet blevet købt en ny PC, og den gamle bliver så reinstalleret på et senere tidspunkt.

Når fejlen også er der med 2 mobile netværkskort, så er det formentlig en softwarefejl.

PC'en er søgt igennem for spy ware o.l. med 2 forskellige programmet, uden at der er fundet noget nævneværdigt.

Tak for input. Det var billigere for kunden at købe en ny PC (den gamle var 5 år), end at bruge en masse tid på fejlfinding.
Avatar billede 5Q2T Nybegynder
21. februar 2011 - 07:25 #6
lukket - fejlen blev ikke fundet jf. ovenstående