Avatar billede PalnatokeAJ Nybegynder
07. december 2010 - 21:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt billigt bundkort

Hey guys. bundkortet i min fars nuværende computer er brændt sammen.

Derfor skal jeg have et nyt.
Hans computer har følgende specifikationer:
Intel Core 2 Quad Q9550
Kingston DDR2-1066 2x2048MB
Sapphire Ati Radeon XTX1950Pro

Bundkortet må maks koster 500Kr og det skal ikke være et Asus bundkort.

Er der nogle der har forslag? :)
For jeg har kigget lidt rundt omkring på nettet, og det kan jo alle næsten det samme, jeg vil bare gerne have det kort der er mindst problemer med :)

Tak for jeres tid :)
Avatar billede konnerup Nybegynder
07. december 2010 - 21:15 #1
Hvorfor ikke Asus? :)
Avatar billede konnerup Nybegynder
07. december 2010 - 21:17 #2
Og forresten... hvilken formfaktor skal kortet have? M-ATX, ATX, MINI-ITX?
Avatar billede konnerup Nybegynder
07. december 2010 - 21:20 #3
GIGABYTE GA-P41T-D3 S-775 ATX http://www.dustinhome.dk/pd_5010543886.aspx
499 kr.

GIGABYTE GA-G41M-COMBO S-775 M-ATX
http://www.dustinhome.dk/pd_5010469649.aspx
379 kr.

Det er billige bundkort :)
Avatar billede PalnatokeAJ Nybegynder
07. december 2010 - 21:50 #4
Helt bestemt billige kort, problemet er bare at begge kort kører DDR3 ram, og jeg har kun DDR2 :/ og hvis jeg så skal ud og investere i DDR3 ram, så bliver det jo ikke rigtig billigt mere :(

Grunden til at jeg egentlig ikke vil have Asus er at de sidste 3 bundkort jeg købte hos Asus, ikke har virket optimalt, 2 af dem ville lige pludselig ikke finde harddisken mere, og det tredje vil ikke overclocke, og kan ikke finde alle rammene.
Og Asus mener ikke at kortene er defekte, men de ku heller ikke sige hvad der skulle gøres for at løse problemet :(

Så jeg er egentlig lidt utilfreds med Asus for tiden ;)
Avatar billede konnerup Nybegynder
09. december 2010 - 12:40 #5
Okay. Ja, det lyder godt nok lidt mærkeligt.. Jeg har selv lige købt et Asus kort, og indtil videre fungerer det rigtig godt.

Jeg havde ikke lige set det med DDR3 ram.. Men du kan os prøve at søge på http://www.edbpriser.dk
Der kan du specificerer dine søgninger helt ned til de mindste detaljer, og sorterer efter pris eller popularitet.

Håber du finder noget :)
Avatar billede konnerup Nybegynder
09. december 2010 - 12:43 #6
Her er et forslag..
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=522339
Gigabyte GA-G41M-ES2L
Det koster godt og vel 300 kr + forsendelse
Avatar billede PalnatokeAJ Nybegynder
09. december 2010 - 22:16 #7
Hey Konnerup :)
Du har vidst fat i noget af det helt rigtige der :)

Jeg tror jeg bestiller sådan en lille djævel hjem, den opfylder jo alle krav :)

Gider du sende et svar ind så jeg kan tildele points? :)
Avatar billede konnerup Nybegynder
09. december 2010 - 23:57 #8
Jeg er glad for at kunne hjælpe :)

Og held og lykke med det :)