Avatar billede Newbee1 Novice
07. december 2010 - 08:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Send object PDF

Hej

Er det muligt i Access (før 2007), at sende en rapport, som vedhæftet fil i PDF ?

MVH

Tony
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. december 2010 - 09:10 #1
Ja
Hent SaveAsPDFandXPS.exe (gratis Office addin)

Gem rapporten som PDF
DoCmd.OutputTo acOutputReport, conReportName, acFormatPDF, strFilename

Send derefter filen med en af de gængse metoder til vedhæftning af fil.
Avatar billede Newbee1 Novice
07. december 2010 - 09:25 #2
Hej Hugopedersen

Tak for dit svar, men som jeg ser det, er det kun til access 2007?  Vi bruger en tidligere version.

MVH

Tony
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. december 2010 - 11:11 #3
Den fandtes også til Office 2003 - har selv brugt den.

Jeg kan ikke huske om jeg har den til at ligge endnu der hjemme
Avatar billede Newbee1 Novice
07. december 2010 - 12:00 #4
Jeg har ledt efter lign på nettet, men har ikke fundet det endnu.

Så hvis evt. kan huske hvad den hed ?

MVH

Tony
Avatar billede fdata Forsker
08. december 2010 - 22:14 #5
Ellers download en af de mange pdf-"printere", som f.eks. CutePDF. Hvis du printer til den, opretter den en pdf.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. december 2010 - 07:47 #6
Kan desværre ikke finde den fil til Office 2003.
Men som fdata siger så kan du installere en 'printer' der kan bruges.  Det jeg synes er så fint med SaveAsPDFandXPS er at den kan bruges fuldstændig automatisk uden brugerindblanding. Det er ikke helt sikkert at en 'printer' kan det.

(Jeg har en applikation her på job som bruger SaveAsPDFandXPS og den kører helt og aldeles automatisk og laver diverse lister og statistikker som sendes til brugere)
Avatar billede Newbee1 Novice
09. december 2010 - 08:35 #7
Hej

Ja, jeg kan godt se ideen, men kan ikke få det til at virke.

Jeg har indstalleret Cutewriter, jeg kan godt gemme format i pdf.

Jeg har sat rapport op til at printe ud på cutefdp.

Men hvis jeg kører en macro, med send object, bliver den sendt som det format jeg vælger, den springer cutewriter over.

Hvad gør jeg forkert ?

MVH

Tony
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. december 2010 - 08:56 #8
Du kan ikke bruge sendobject.
Du er nødt til at udskrive rapporten til en fil og så derefter sende den som en mail med vedhæftet fil.
Og sendobject understøtter desværre ikke den funktion.

Så det er en flertrinsraket at gøre det på denne måde
Avatar billede Newbee1 Novice
09. december 2010 - 09:30 #9
Hej

Da vi har mange bruger på denne datbase, er det ikke muligt
at bruge denne løsning.

Brugeren skal klikke på en knap, også sender den mail automatisk.

Det er en stor database med mange funktioner, der er for stor risiko for fejl, hvis der skal udføres mange handlinger.

MVH

Tony
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. december 2010 - 10:00 #10
Det kan også godt lade sig gøre, men da jeg kun bruger  SaveAsPDFandXPS så kan jeg ikke give dig en opskrift på hvordan du bruger en PDF printer i dit tilfælde.
Men under alle omstændigheder skal du have lavet en funktion der sender din fil som vedhæftet PDF, da du som standard i Access ikke kan sende en vedhæftet PDF.
Alternativt skal du bare sende en mail med et link til filen som så kan være placeret på et netværksdrev.
Men fremgangsmåden er:
1 - Danne PDF fil på kendt placering med kendt navn
2 - Sende PDF fil som vedhæftet fil til valgte modtagere.

Den største opgave er nok punkt 1
Avatar billede Newbee1 Novice
13. december 2010 - 10:35 #11
Jeg har ikke fundet en løsnign jeg kan bruge

MVH

Tony