Avatar billede tmor Nybegynder
06. december 2010 - 21:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lopslag

Kan man lave et Lopslag, der samler flere resultater?

Hvis der fx står 37 i celle A1-A3, og jeg gerne vil have samlet værdierne i celle B1-B3 i den samme Lopslags-celle?
Avatar billede kabbak Professor
06. december 2010 - 22:28 #1
Sumprodukt((A1:A100 = 37)*B1:b100)
Avatar billede tmor Nybegynder
08. december 2010 - 16:30 #2
Tak, men jeg var desværre ikke præcis nok i min beskrivelse: Resultaterne skal ikke lægges sammen. Hvis der fx står 1, 2 og 3 i celle B1-B3, så skal det også være resultatet i Lopslags-cellen. Dvs. der skal står 1,2,3 i cellen - ikke 6.
Avatar billede jkrons Professor
14. december 2010 - 08:28 #3
Kan du give et eksempel på hvordan regnearket skal se ud?
Avatar billede tmor Nybegynder
16. december 2010 - 11:56 #4
Eksempel:

Ark 1:
I celle A1-A3 står der 1, 2 og 3
I celle B1-B3 står der 7, 4 og 7

I ark 2 vil jeg så gerne have vist de værdier i A-kolonnen, der står ud for 7 - dvs 1 og 3 i dette tilfælde, i én celle. Om der står "1,3", "1 3", "1-3" osv. i cellen er ligegyldigt.
Avatar billede jkrons Professor
16. december 2010 - 22:49 #5
Det bliver nok svært, da Excel ikke har nogen indbygget funktion, som kan finde flere forekomster af samme opslagsværdi. LOPSLAG eller lignende kan ikke finde begge 7-taller. Og kan i øvrig kun slå op i kolonner til højre for opslagskolonnen, ikke til venstre for. Du vil sagtens kunne lave opslaget ved hjælp af Indeks og Sammenlign, men også her vil du kun kunne finde den første forekomst af 7.

Jeg har en USF funktion, der kan finde flere forekomster af samme værdi, men den kræver

1) At det, du skal finde står til venstre for det, der skal returneres
2) at du ved hvor mange forekomster, der af af hvert tal.
Avatar billede tmor Nybegynder
28. april 2011 - 18:15 #6
Jeg lukker denne, da det ønskede vist ikke er muligt.