Avatar billede thezimzter Nybegynder
06. december 2010 - 11:15 Der er 7 kommentarer

DHCP udfordring med netværksharddisk

Jeg har en udfordring med at den netværksharddisk jeg har købt kommer konfigureret med en fast IP adresse. Denne IP stemmer ikke med vores netværks IP range i vores lille virksomhed, men jeg kan ikke rigtige finde ud af hvordan jeg skal komme ombord i harddiskens http interface for at få dette ændret.

Jeg kan til trods for den forkerte IP sagtens se harddisken i min netværksoversigt (Win7 86x), og der kan jeg også komme ind i én enkelt mappe som åbenbart er oprettet som standard på disken, men når jeg forsøger at skrive i mappen, så får jeg adgang nægtet.

Jeg har forsøgt at mappe harddisken som et netværksdrev, for at se om jeg kunne komme ombord den vej, men her virker standard admin/pass ikke.

Hvad skal jeg gøre for at få DHCP på min netværksharddisk?  Der er tale om en http://www.revoltec.net/revoltec.net/index.php?StoryID=7&ArticleID=91&WorldID=4&websiteLang=en#.

Harddisk IP: 192.168.0.100
Netværks IP gateway: 10.100.142.1
06. december 2010 - 11:26 #1
det lyder som en fejl fra deres side at lave en static IP adresse på den fra ny af. prøv evt at reset den, hvis der er en reset knap bagpå:)

ellers hvis du har en ekstra router til at ligge du kan sætte op midlertide og give den ip adressen: 192.168.0.1 også derefter sætte din Netværksharddisk til og prøve og komme ind i den sårn :)
Avatar billede der_kommandant Praktikant
06. december 2010 - 11:26 #2
Øhhh - den disk du henviser til er da ikke en netværkshardisk ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. december 2010 - 11:43 #3
Du tager din PC, og din netværksdisk, og slutter til en lille switch udenom det store netværk. På din PC går du ind og giver den en fast IP-adresse, fx. 192.168.0.1 med subnet 255.255.255.0 - ingen gateway, ingen dns. Så kan du snakke med den, og ændre IP.
Avatar billede thezimzter Nybegynder
06. december 2010 - 12:23 #4
@erikjacobsen - jeg tester din løsning og kommer retur.
Avatar billede thezimzter Nybegynder
06. december 2010 - 20:11 #5
@erikjacobsen. Det virkede, dog fik jeg aldrig skidtet til at virke, men jeg kom om bord i den :-) Smid et svar, så smider jeg point...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. december 2010 - 20:17 #6
Jeg samler slet ikke på point, tak.

Men er det så ikke muligt via den webgrænseflade at ændre IP-adressen for dimsen?
Avatar billede thezimzter Nybegynder
07. december 2010 - 21:07 #7
@erikjacobsen

Jo - det er det, men selve hardwaren var defekt, da der stadig ikke kunne skrives til disken... nok også derfor at hele processen var så besværlig. Har købt en D-link i stedet - rent plug and play. Men tak for indsatsen!