Avatar billede kjgizmo Novice
05. december 2010 - 15:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mulig Bios Problemer..?

Goddag

Jeg har en Acer Aspire 5738Z bærbar, som jeg er utrolig glad for. Her den ene morgen da jeg ville starte den op var skærmen bare sort. Alt fungere og den starter og loader som den skal kan man både se og høre.
Den har fungeret ganske fint dagen forinden, der er endda tjekket harddisk og ram for at lige sikre det ikke var dem der var galt med.

Jeg har haft nogen liggende samme problem på min acer One bærbar, hvor det viste sig at bios skulle flashes, hvorefter den kører igen uden problemer.

Nogen der ved hvordan jeg flasher bios på denne ?

Hvad kan der eventuelt være galt med den ??
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2010 - 16:25 #1
Har du sort skærm hele tiden. Også under bioe boot?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2010 - 16:26 #2
bios boot skulle der stå
Avatar billede kjgizmo Novice
05. december 2010 - 16:42 #3
Ja jeg har sort skærm lige fra jeg tænder den.. Er samme situation som den lille acer hvor det var bios der var galt med..
06. december 2010 - 00:00 #4
jeg kan ikke sige med sikkerhed at det ikke er din bios der skal flashes, men det problem du snakker om hvor du flashede bios'en i din Aspire one, er simpelhen et spicefikt problem aspire one serien have :)
Avatar billede kjgizmo Novice
06. december 2010 - 11:44 #5
Ok..

Er der nogen der ellers har nogen gode forslag til hvad der kan være sket med denne og hvad jeg kan gøre for at løse det ?

Er kommet over natten, hvor den virkede fint da den blev slukket men dagen efter sort skærm..
06. december 2010 - 13:49 #6
jeg ikke helt med:)
- altså har du haft den startede ?? efter du lavede det her spørgsmål :)

hvis nej er der 2 ting der kan være galt når du siger du har tjekket ram og HDD, eller nej 3

den ene er at dit display er gået dødt, hvis det er tilfældet kan du bar sætte den til en ekstern skærm og prøv så skulle det gerne virke

hvis ikke det virker med en ekstern skærm kan det være 2 ting, den ene ting kan være dit grafik kort der brændt sammen ellers osse dit bundkort

men som jeg sagde ville jeg ikke udelukke det kunne være et bios problem, men så vidt jeg ved er det kun et problem acer har døjet med på deres one modler
Avatar billede kjgizmo Novice
06. december 2010 - 16:09 #7
Jeg har haft forsøgt startet den efter dette spørgsmål. Netop derfor jeg søger hjælp herinde :-) Den anden jeg fik startet var en acer one der havde samme problem med sort skærm..

Der er tjekket harddisk, ram ved jeg fungere, og køber ikke nye hvis den alligevel er gået istykker selve bærbaren.

Har lige forsøgt den tilsluttet en ekstern skærm, men stadig ingen held. Så kan det vel næsten kun være bundkortet der er tilbage af muligheder.. Men hvordan det så lige kan være gået istykker ved at have bærbaren stående slukket en nat, det forstår jeg godt nok ikke...

Men der er heldigvis forsikring på den, så sender den den vej og får dem til at kigge på den.
06. december 2010 - 20:03 #8
Ja ville jeg osse gøre :)
- gir du points :)
Avatar billede kjgizmo Novice
06. december 2010 - 21:25 #9
year

Det gør jeg.. Tak for hjælpen
06. december 2010 - 21:43 #10
det var så lidt :) glad for jeg ku hjælpe :)