Avatar billede Gibbi Nybegynder
04. december 2010 - 13:47 Der er 2 kommentarer

Nedsætning af ARP request.

Hejsa Eksperten.

Jeg sidder med et mindre dilema.

Jeg har et hjemme netværk med en del forskellig komponenter på.

4 pc'er + 1 nas + 1 WDTV live box + Ip telefoni.

Jeg har fornyligt indkøbt en Cisco SRP500 Router for at holde styr på tropperne.

Til lidt misfornøjelse har jeg haft en serie af periodiske udfald på mit Fiberforbindelse, og kunne simplehen ikke forstå hvorfor dette var, så derfor rettet jeg kontakt til min udbyder og da jeg var ret sikker på at det ikke var mit udstyr samt jeg havde konstateret at media converteren/fiberboksen slå linjen fra var jeg bevidst om at der måtte være noget galt her.

Til min store overraskelse blev jeg mødt af en fantastisk supporter som pænt fortalte mig at grunden til at forbindelsen blev cut'et var at jeg gennereret alt for mange ARP requests også logger deres server mig af.

Så nu er mit spørgsmål, Hvordan kan jeg nedsætte dette? jeg har lidt erfarning med Cisco og ville mene at hvis jeg opsætter Static Routes ville dette kunne hjælpe på problemet, men er ikke sikker i min påstand.

Help me Obi Wan Kanobi, you are my only hope :)

-Gibbi
Avatar billede herpderp Nybegynder
08. december 2010 - 16:59 #1
Er du sikker på at du har NAT aktiveret på din router?

Hvilken udbyder har du?

Er det ADSL(eller noget med en modem) eller har du bare et internetstik på væggen. (evt. på et netværk i en boligforening eller ligende)

Enten så kører din router i bridge/switch mode og så sender alle dine enheder (eller måske bare en af dem) en masse arp requests til deres udstyr ellers er det din router(hvis du har NAT aktiveret)som sender disse requests. Jeg kan ikke se hvorfor den skulle gøre dette så ville ummiddelbart mene at det må være en fejl på routeren (hvis du har NAT aktiveret).
Avatar billede Gibbi Nybegynder
18. december 2010 - 21:24 #2
Hejsa.

Jeg undskylder for det sene svar tilbage, men har været bort rejst.

Som sagt i det første post, så har jeg Fiber, dvs. at fiber kommer ind i huset, rammer en media converter/fiber box som "omsætter" signalt til normal RJ45 som derefter går ind i router. min udbyder er Profiber og har haft den fiber linje i 6 mdr, men har først fået problemer med den efter skiftet af router.

NAT er aktiveret på den pt.