Avatar billede bondy Nybegynder
03. december 2010 - 21:56 Der er 3 kommentarer

Tabbeller der er afhængig af hinanden

hej
Mit spørgsmål er hvordan man opstiller følgende:
Der er tre rullemenuer i felterne A1, A2 og A3.Rullemenuerne indeholder alle de samme tre emner. De skal fungere sådan at hvis A1 ændres så følger A2 og A3 tilsvarende med så alle tre rullemenuer viser samme emne. Men hvis A2 ændres til et andet emne, så skal det tilsvarende ændre værdien til det samme på A1 og A3. Der skal altså laves en form for cirkulær reference mellem tabellerne, så alle tre tabeller kan anvendes til at vælge det fælles emne.
Avatar billede Ialocin Novice
04. december 2010 - 15:52 #1
Hej Bondy

Lige lidt tillægsspørgsmål:
- Hvilken version af Excel bruger du ?

- De 3 rullemenuer, er det integrerede dropdownlister i cellerne A1, A2 og A3 ... eller er det 3 kontrolelementer, som ligger over på selve arket ??

Med venlig hilsen Nicolai
Avatar billede jan-m Nybegynder
05. december 2010 - 00:02 #2
Hej Bondy

Når du skriver at rullemenuerne er tilknyttet til specifikke felter, antyder det at dine rullemenuer er lavet i "datavalidering".

Jeg ved ikke om du kan lave funktionen vha. derullemenuer du anvender nu, men jeg har lige lavet en lille test med kontrolelementet "kombinationsboks".

Det du skal gøre er, at cellekæden skal være den samme celle for alle tre kombinationsbokse. Du kan vælge forskellige "inputområder" efter hvad indholdet i boksen skal være. Med f.eks. Lopslag kan du tilhørende værdier til dit valg.

Håber du kan bruge mit indlæg.

Mvh. Jan M
Avatar billede bondy Nybegynder
07. december 2010 - 17:51 #3
Tak...