Avatar billede Chrlol Nybegynder
03. december 2010 - 19:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Box til at samle forskellige medier(PC/wii) til 1 skærm og tilhørende lydsystem

Hej,
Jeg har en god skærm som det eneste men en række medier der skal kunne tilsluttes til den.

Jeg har en PC og en wii, men kun en skærm og 1 lydsystem.
Jeg leder efter en box som jeg kan tilslutte mine komponenter til, som så går videre til en skærm og mit lydsystem...
skærmen har DVI-I ingang og en VGA indgang.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2010 - 07:45 #1
Kan Wii kobles til pc med hdmi?
Er pc lydsystemet?
Kunne dette være en mulighed?
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1000&zoneid=3
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2010 - 07:51 #2
Man kan i hvertfald købe en adapter kan jeg se:
http://www.chipchick.com/2010/05/wii-to-hdmi.html
Avatar billede Chrlol Nybegynder
04. december 2010 - 16:56 #3
Wii har ikke HDMI, men man kan naturligvis omforme det til det HDMI,

men hvis jeg brugte den løsning ville jeg skulle have en skærm til fordi den ikke sender signalet ind i computeren, men bare videre til en anden skærm, desuden er det en meget dyr løsning.

jeg havde egentlig tænkt mig noget lignende en box med mange indgane til forskellige apperater og mindst en udgang til min skærm og tilhørende lydsystem(mini Jack stik).

jeg har hørt om dem men kan ikke huske hvad de hedder!
Avatar billede mf Nybegynder
05. december 2010 - 17:35 #4
Avatar billede Chrlol Nybegynder
05. december 2010 - 19:07 #5
Ja meget lignende det, det skal bare have et input så jeg også kan tilslutte min PC video og lyd output til den, også skal out kunne tilsluttes min skærm via(DVI-I eller VGA) og så min lys via phono/Jack, men det kunne den vist godt. så hvis du kan komme op med en måde at lave mit output fra min PC(Lyd og billede) til scart, uden mærkbar tab af opløsning(skærm har 1920x1200)
Avatar billede Chrlol Nybegynder
05. december 2010 - 19:08 #6
Så godtager jeg dit svar :D
Avatar billede mf Nybegynder
05. december 2010 - 20:37 #7
eller måske sådan.. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DVI+Adapter+&pid=351486

Hvis du har dvi udgang på pc  http://www.auroragroup.eu/shop/forms/products.asp?grp=A-01-01-05&hl=Audio+video+%2F+Butikspakninger+%2F+Nordic+Quality+%2F+Adaptere  -  se efter dvi_adapter

Ved ikke om det kan gøres på den måde, men jeg kan ikke lige komme på andet lige nu
Avatar billede Chrlol Nybegynder
20. december 2010 - 15:46 #8
sorry det sene svar, men hvis du skriver et svar får du pointsne nu!
Avatar billede Chrlol Nybegynder
01. februar 2011 - 14:47 #9
bla bla bla