Avatar billede Hyllekilde Nybegynder
03. december 2010 - 00:32 Der er 5 kommentarer

Langsom hastighed med fibernet over trådløs router

Jeg har lige fået fibernet 50/50 fra Dansk Bredbånd. Det virker helt fint, når jeg tilslutter mig direkte med et LAN kabel.

Jeg prøvede trådløst med min gamle router (D-Link DI-524), men det gik utroligt langsomt og var meget ustabilt. Jeg har nu købt en ny router (D-Link DIR-655), da jeg troede det var problemet, men det hjalp ikke.

Jeg bor i København og der er mange trådløse netværk, hvilket jeg har mistanke om at være problemet. Eller kan det være opsætningen af min router?

Kunne godt bruge noget hjælp :)
Avatar billede Nereos Nybegynder
03. december 2010 - 01:06 #1
Jeg vil nok starte med at undersøge det første du skriver.
Forstyrrelser er et kæmpe problem på trådløse forbindelser, især fra andre trådløse.

Hent inssider her:
http://www.metageek.net/products/inssider

Har du problemer med dit trådløse net, kan dette bl.a. skyldes, at dit trådløse net sender på samme frekvens (interferer) som f.eks. naboens trådløse net, hvilket i nogle tilfælde kan give problemer.

Med det program tændt kan du også prøve at dreje routeren eller evt. flytte det lidt rundt for at se om det hjælper (fjernsyn, radiatore, højtalere, ringklokker(trådløse), termovinduer, gamle vægge med hønsenet i og microbølgeovne er alt sammen ting der kan forstyre signalet mere eller mindre.
Avatar billede Hyllekilde Nybegynder
03. december 2010 - 01:31 #2
Jeg har også selv prøvet at inssider, men synes det er lidt svært at tyde. Jeg kunne se hvilke channels de andre netværk kørte på og prøvede derfor at sætte min router til at sende via en fri channel (7 eller 12). Da jeg gjorde det, kunne jeg ikke længere forbinde til det trådløse og måtte reset'te den.

Hvad skal jeg specifikt kigge efter og kan jeg ændre frekvens i stedet for channel(kanal)?

Routeren kan ikke rigtig flyttes så meget, men står heller ikke et dårligt sted (efter min mening).
Avatar billede Hyllekilde Nybegynder
03. december 2010 - 09:00 #3
Ups.. En kanal kører på en frekvens, ik? Så hvis man skifter kanal skifter man så ikke også frekvens?
Avatar billede Hyllekilde Nybegynder
27. november 2011 - 15:37 #4
Nereos - Skriv et svar, så får du point :)
Avatar billede Hyllekilde Nybegynder
13. januar 2012 - 15:15 #5
Tak for hjælpen Nereros! Det hjalp faktisk at skifte kanal på routeren.

Skriv et svar, så får du point