Avatar billede sc0091 Nybegynder
02. december 2010 - 14:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

EXCEL 2007.

Hej.

I EXCEL2003 kunne altid læse et regneark der var beskyttet med password. Det synes jeg ikke man kan i 2007 versionen.
Er det rigtig?
Kan jeg på andet måde sikre mig at andre ikke kan rette i mit regneark men de må gerne læse det?

VH sc0091
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. december 2010 - 15:21 #1
På fanebladet "Review" skulle der gerne være funktioner til at "Protect sheet".

...Naturligvis i den engelske version - oversæt selv til dansk.
Avatar billede sc0091 Nybegynder
03. december 2010 - 16:47 #2
Hej Ole.

Det er rigtigt, det havde jeg også selv set men jeg synes ikke det virker ordentligt i praksis.Jeg forsøger stadig selv på at finde en løsning men jeg tror ikke løsningen findes.

Hilsen sc0091
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. december 2010 - 12:49 #3
Så er jeg ikke sikker på hvad du mener.... - hos mig virker det perfekt. Med mindre man har tastet password ind, kan du ikke redigere i arket (ud fra de satte argumenter).

Prøv også (nu fra en DK excel 2010 :-) funktionen lige ved siden af, kaldet "Tillad brugere at redigere områder. Her kan du sætte helt præcist, hvilke celler man evt. må redigere, om pivottabeller må opdateres o.s.v. Denne funktion begyndte vi at bruge i excel 2002, og den virker skam fortsat fint.
Avatar billede sc0091 Nybegynder
06. december 2010 - 11:05 #4
Hej.

Jeg har lige prøvet med 'Protect sheet'. Der er for meget arbejde med hvis man skal opdatere i det.

Min opgave er at jeg har et regneark med ca. 10 faneblade. Jeg opdatere fane 1 og alt efter hvad jeg skriver skal et eller alle de andre faner også opdateres automatisk. For at det virker skal jeg unprotecte alle arkene først og det dur ikke.
Avatar billede sc0091 Nybegynder
06. december 2010 - 14:33 #5
Jeg fandt en løsning. Det viser sig at man godt kan passwordbeskytte bare man gør det rigtigt.
Så jeg lukker spørgsmålet.