Avatar billede larsnor Nybegynder
26. juli 2001 - 22:31 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Hubs

Hvordan er det bedst at installere en hub?

hvilken slags skal jeg købe?

jeg har en hurtig adsl forbindelse og vil tilslutte et par comutere...

hvad er forskellen på en bulk og en ikke-bulk hub?

ja.. det var det.

eli.gudnason@adslhome.dk
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
26. juli 2001 - 22:34 #1
bulk, det er med alt muligt ekstrating, software og alt muligt andet stress, en ikke bulk er bare en hub
Avatar billede phenxxx Nybegynder
26. juli 2001 - 22:37 #2
come to phenxxx
Avatar billede hite Nybegynder
26. juli 2001 - 22:37 #3
bulk plejer at være en betegnelse for at man varen er i en samling på mange varer af samme slags (ex 100 hubs til prisen ---,- pr stk)

els kan jeg anbefale unex .. de er billige og der er ingen problemer .. hvis du vil have lidt mere ud af dit netværk skal du købe en dual-hub eller en switch (som er lidt dyrere)

btw skal en hub ikke installeres med software .. en kører bare når stikkene sidder rigtigt (hvis det var det du mente med installere)
Avatar billede makse Nybegynder
26. juli 2001 - 22:37 #4
Jeg vil nu anbefale dig at købe en Switch istedet for.
F.eks. den her http://www.trendnet.dk/html/specs.asp?27
Og læs så http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
26. juli 2001 - 22:37 #5
Den bruger jeg, og den virker bare, det bedste EDB køb jeg har gjort til dato:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684787891
Avatar billede pennywise Nybegynder
26. juli 2001 - 22:37 #6
det er næste lige meget hvordan du installere en hub bare du ikke sætter den i vand!

du ska køb en der passer til dit behov...den ska opfylde en række krav....have porte nok 5-12porte(ved ikke hvormange putere du har)....være hurtig...10/100Mbit..

forskellen mellem bulk og ikke bulk er at der ikke føgler software med!

Avatar billede hite Nybegynder
26. juli 2001 - 22:38 #7
phenxxx: eh .. what
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
26. juli 2001 - 22:38 #8
Den der jeg har lagt link til er også en switch, men den er billig
26. juli 2001 - 22:39 #9
- hvis det stod til mig, så er dine penge bedre givet ud på en switch, for hvis du vil slutte maskiner sammen med en hub og en adsl router, er du sikkert nød til at nøjes med at køre 10Mbps, men hvis du derimod køber en switch, så kan du køre 100Mbps mellem maskinerne, og 10Mbps til og fra routeren - og kan jeg foå dig til at uddybe, om det er den fysiske instalation af hubben, eller hvad. for hvis du tænker på drivere osv. til din hub, så er det vist ikke særlig aktuelt - og så er det måske også en idé at skrive hvilket styresystem du bruger :-)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
26. juli 2001 - 22:39 #10
penny > ahh, hvis der ikke er køler i, og den er hurtig og bliver varm, så er lidt vand da ok :o)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
26. juli 2001 - 22:41 #11
enig med dream
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684787891 koster ca. 700, og det er en otte ports, 1 port er så uplink
Avatar billede pennywise Nybegynder
26. juli 2001 - 22:42 #12
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 15:43 #13
Pas på ikke at købe en switch, så er det ikke sikkert den virker optimalt, samt ret længe.
27. juli 2001 - 15:52 #14
ikke for noget, men khader lyder ikke somom han/hun ved hvad han/hun taler om
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 15:55 #15
Tja det er fra en netværksekspert, som jeg har fået den oplysning fra ;o)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 15:57 #16
Jeg ville netop have fat i switch til mit netværk, da jeg så hvor billig de kunne købes, men fik direkte at vide, at det ville han ikke sælge mig.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 15:58 #17
Men ok nu er bemærkningen faldet, så se om i kan huske den, når disse switch begynder at stå af om et års tid .