Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
01. december 2010 - 10:30 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Win7 Stationær computer genstarter af sig selv.

Hej Alle her på Eksperten.

Min computer genstarter af sig selv. Jeg har haft den til rep ved PC-Lager Århus og de fandt en defekt strømforsyning ved første rep. Det løste dog ikke problemet og de har efterfølgende haft computeren til rep 2 gange mere. Anden gang skiftede de grafikkortet uden at vide om det var det.. De tog en chance. Fejlen er der stadig.. 3 gang jeg havde den til rep, blev den testet i 4 dage uden genstart/fejl, så de sendte den tilbage men den meddelelse at det måtte være ydre påvirkninger. Fejlen er der stadig og den er testet i en hel anden by hvor den også har genstartet. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at overbevise dem om at jeg har ret og at fejlen stadig er der..Jeg kan ikke åbne computeren da der er garanti på den. Så jeg skal på en eller anden måde kunne teste den og stresse den så den genstarter... er det muligt.?

Det er en periodisk fejl og det er ikke kun i spil, det kan også være ved at surfe på nettet eller mens jeg skriver en mail. En ting jeg har bemærket er at den ikke genstarter hvis den ikke bruges.. Den kan altså godt stå og bare være tændt. Jeg geninstalleret op til flere gang med Win7 Home Premium.

Har i nogle forslag... Jeg mistænker bundkortet da det er noget jo får strøm og giver strøm til grafikkort, PCU og ram... Så hvordan tester jeg et asus P5P43TD ud til fingerspidserne..?

Stil gerne spørgsmål hvis jeg ikke har det hele med..

Hilsen Hr Laursen
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. december 2010 - 10:51 #1
Jeg regner med at det er kontroleret men alligevel er Wake on funktionerne i Bios disabled?
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
01. december 2010 - 11:11 #2
Hej poko,

Hvad er det for nogle funktioner..? Har lige kigget og synes ikke jeg finder noget med wake..?

Min bios lige bleve opdateret til v511 uden held.. :-( Asus har ikke selv et testsoftware til bundkortet... så jeg er lidt lost..

Vil se om jeg kan finde The Ultimate Boot CD... måske jeg kan finde en test på den der kan hjælpe mig... lidt noget lort at det er en periodisk fejl..  :-(
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. december 2010 - 11:38 #3
Du skal inde i bios gå til power i APM der under er der en masse muligheder for at vække computeren ved hjælp af modem/tastatur/Pci og flere andre Disable dem alle hvis nogle er enabled
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
01. december 2010 - 12:12 #4
Jeg har tjekket det og de er alle sammen disable...

Har snakket med butikken og de er villige til at have den til test i en længere periode..

Diverse tests lader ikke til at påvirke problemet..Så det ender nok med at jeg må leve med det.. :-(
Avatar billede jokkejensen Novice
01. december 2010 - 13:41 #5
Hent og brænd: http://www.memtest.org/

Boot med CD i drevet.

Kør den heeelt store test, og tjek rammene.

/J
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
01. december 2010 - 14:06 #6
Hej JokkeJensen,

Testen er udført op til flere gang og i flere dage uden held. :-(
Avatar billede jokkejensen Novice
01. december 2010 - 14:42 #7
Hvad siger din windows log der sker ?
Avatar billede jokkejensen Novice
01. december 2010 - 14:44 #8
.. højre klik "computer", vælg administrer, logbog -> windows -> system. Nogle "fejl" på de tidspunkter den har genstartet ?
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
01. december 2010 - 15:00 #9
Ja det er der... Kernel-Power de gange den har genstartet.
Er der andet jeg skal kigge efter..?
Avatar billede Miezip87 Novice
01. december 2010 - 15:15 #10
har du tjekket i bios eller med et program hvor varm din computer er,  har selv haft det problem hvor computer går ned og genstarter hver gang den bliver lidt for varm.  kunne jo være der blæserne manglede og blive renset eller din kølepasta mangler og blive udskiftet
Avatar billede jokkejensen Novice
01. december 2010 - 15:20 #11
det vil jeg nu gætte på at århus pc-lager har testet..

Er der ikke nogle yderligere data tilknyttet den fejl, nogle "koder", lange kryptiske værdier ?
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
01. december 2010 - 15:41 #12
/Jokke
Dette er det som står under Kernel-Power.

Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.

/Miezip87
Den har gjort det fra ny af...og har jo flere gange været ved forhandleren for at blive repareret... Så jeg går ud fra at den er så ren som den kan være.. Kan jo ikke åbne og se pga garantien.. :-(

Jeg vil mene at det er en forsyningsfejl på motherboardet. Jeg ved bare ikke hvordan jeg kan teste det..Normalt gør man jo sådan noget i et testfixtur og det kan jeg jo ikke lige købe for at teste dette.. :-(
Avatar billede jokkejensen Novice
01. december 2010 - 15:49 #13
Tryk detaljer for den fejlmeddelese, altså skift fane fra "generelt" til "detaljer", gå til xml visning, og copy/paste
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
01. december 2010 - 15:52 #14
Lognavn:      System
Kilde:        Microsoft-Windows-Kernel-Power
Dato:          29-11-2010 08:20:14
Hændelses-id:  41
Opgavekategori:(63)
Niveau:        Kritisk
Nøgleord:      (2)
Bruger:        SYSTEM
Computer:      kontor
Beskrivelse:
Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>2</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2010-11-29T07:20:14.487214000Z" />
    <EventRecordID>44253</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>kontor</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
  </EventData>
</Event>
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
01. december 2010 - 16:12 #15
Den er lige genstartet under Counter Strike Source

Dette er vist som fejl under eventlog.

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="EventLog" />
  <EventID Qualifiers="32768">6008</EventID>
  <Level>2</Level>
  <Task>0</Task>
  <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2010-12-01T15:06:08.000000000Z" />
  <EventRecordID>46631</EventRecordID>
  <Channel>System</Channel>
  <Computer>kontor</Computer>
  <Security />
  </System>
- <EventData>
  <Data>16:04:51</Data>
  <Data>&#8206;01-&#8206;12-&#8206;2010</Data>
  <Data />
  <Data>14421</Data>
  <Data />
  <Binary>DA070C00030001001000040033009F03DA070C00030001000F00040033009F03600900003C000000010000006009000000000000B00400000100000000000000</Binary>
  </EventData>
  </Event>
Avatar billede jokkejensen Novice
01. december 2010 - 18:22 #16
Så er mit bud at du skal dræbe Speedstep under "advance" i bios.

Giv lige melding !
Avatar billede jokkejensen Novice
01. december 2010 - 18:23 #17
.. altså disable den :)
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
01. december 2010 - 20:14 #18
Den er hermed Disablet...

Jeg vender tilbage om senest 10 dage hvis den ikke genstarter.. ;-)

Jeg krydser fingre...

/Hr Laursen
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
02. december 2010 - 07:54 #19
Hej Igen Jokke,

Den genstartede desværre igen i kl. 00.00 i aftes.
Jeg havde sat den til at køre i loop med et vidioklip af computeren genstarter i Quiktimeplayeren...

Jeg tror mest at der er fejl på bundkortet. Der var jo en defekt strømforsyning og den er jo forbundet til bundkort, HD og DVD. Så er næsten sikker på at den defekte PSU har skadet bundkortet. Spørgsmålet er bare hvordan jeg beviser det...

Hilsen Hr Laursen
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
15. februar 2011 - 17:59 #20
Hej Alle,

Nu hvor der ingen løsning er kommet på mit problem må jeg jo selv lukke denne tråd...

Problemet skyldes en defekt strømforsyning, hvilken havde ødelagt bundkort og ram. Så da dette blev skiftet virkede min computer atter igen.