Avatar billede daniel_noa Nybegynder
30. november 2010 - 23:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

rettigheder til users mapper

Hej Experten.

Jeg vil gerne havde lavet sådan at hver gang jeg opretter en ny bruger AD så kan jeg lave en ny mappe til dem, som kun selve brugeren og administratoren kan tilgå.

Ved godt når jeg laver en user, inde under profile skal man vælge connect, og så z: \\server\UserData\%USERNAME%. Så opretter den mappen automatisk.

Kan bare ikke finde ud af hvordan jeg få lavet sådan rettighederne er rigtige.

MVH
Daniel Fly Nygaard
Avatar billede serverservice Praktikant
05. december 2010 - 01:04 #1
Hej Daniel

Jeg formoder du laver romaing profiles udfra hvad du skriver ?

Du skal anvende Creator Owner til at gennemtvinge brugerens rettigheder på profilen . Du skal sætte rettigheder på share og ntfs og anvende nedarve rettigheder.
Admins + system har full control og users har standard rettigheder.
Avatar billede daniel_noa Nybegynder
19. december 2010 - 12:34 #2
Tak. smidt et svar så skal jeg nok give dig point?.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. december 2010 - 20:02 #3
væsgo