Avatar billede lille_nina Nybegynder
30. november 2010 - 12:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Menu flytter sig i IE 6, noget med positioning?

Jeg har et problem med min menu, men kun i IE6 hvor den flytter sig betydeligt opad. Menuen er en ul.

Siden er denne:
http://andaluciawd.com/sh/

og min CSS er her
http://andaluciawd.com/sh/_css/main2.css

Nonge forslag?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 12:39 #1
IE6 er meget forældet, opgrader til IE8, gratis hos Microsoft.
Avatar billede lille_nina Nybegynder
30. november 2010 - 12:43 #2
Jamen det er jeg udemærket klar over.

Det er en hjemmeside for en kunde, så jeg bliver nødt til at sørge for at den virker i alle browsere, også de lidt ældre.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 13:00 #3
Det kan du ikke regne med. Microsoft understøtter ikke længere IE6, og der kommer flere og flere problemer fordi, firmaer og andre heller ikke understøtter IE6 længere. F.eks. er der IE6 brugere, som har haft problemer når de var her på Eksperten. Der er heller ikke mange tilbage, som bruger IE6. Man kan jo heller ikke køre med en stærkt forældet browser, som Microsoft selv advare imod, og så regne med at den fungere tilfredsstillende.
Avatar billede lille_nina Nybegynder
30. november 2010 - 13:05 #4
Aha, så de advarer selv mod den?

Jamen så kan jeg bruge det som argument for kunden sammen med nogle statistikker der viser hvor få der bruger IE6.

Tak for det. Jeg finder lige noget på microsoft til at understøtte min forklaring.

Kan du ikke svare så jeg kan give dig point?

Tak, og hilsen Nina
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 13:20 #5
Ja IE går også for at være hullet "som en si" for Virus, Trojanere og andet snavs. Så det er bare om at få opgraderet. Og ja det er kun få der bruger IE6, og der bliver færre dag for dag. Og det er da også fjollet ikke at opgradere, når det er helt gratis.
Ang. point, ellers tak, jeg samler ikke på point, dem tager du bare selv:)java script: void(0);
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 13:24 #6
Ps. :)java script: void(0); er ikke noget jeg har skrevet, aner ikke hvor det kommer fra. Det må være en fejl fra preview:)
Avatar billede lille_nina Nybegynder
30. november 2010 - 14:29 #7
Takker igen.
Avatar billede zips Juniormester
30. november 2010 - 17:37 #8
Sæt en height: 18px; på din ul#mainNav
Avatar billede lille_nina Nybegynder
01. december 2010 - 11:04 #9
@zips

Super! Det virker. Havde på fornemmelsen at det var noget simpelt og ikke et større hack der var brug for.

Kan du ikke lave et svar så jeg kan give nogle point?

Nina
Avatar billede zips Juniormester
01. december 2010 - 14:41 #10
Det er ikke muligt at lægge et svar nu du har givet jornx point, det gør heller ikke så meget, det vigtigste er at siden blev som du ønskede i IE6 :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2010 - 16:08 #11
Nej frabad mig point, så lille_nina fik dem selv.
Det er derfor mulig at give zips point.
Opret et spørgsmål som hedder "Point til zips"
Inde i spørgsmålet henvises til denne side alså:
http://www.eksperten.dk/spm/925344#reply_7695270
Avatar billede zips Juniormester
02. december 2010 - 16:50 #12
jornx jeg beklager jeg skrev du fik point, for som du selv skriver frabad du dem og lille_nina tog dem selv, jeg læste for hurtigt og kunne ikke se.

Jeg behøver ikke point, så det er helt fint lille_nina har taget dem.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2010 - 20:20 #13
zips, nå det er da helt i orden, jeg skrev kun for at der ikke skulle være noget til hinder for at du kunne få point:)