Avatar billede mcardle91 Nybegynder
27. november 2010 - 16:58 Der er 10 kommentarer

pc installation fejl

hejsa :)

håber dette er rette sted at putte det, kunne ikke finde andre steder der passede nogenlunde..

problemet er min pc gik helt i koks igår, den kan godt gå på nettet men det er så det..

ville installere mit windows om igen, den siger tryk på en tast for at starte på cd, men den registree ikke nogle try den går bare vidre og frem til skrivebordet, har prøvet at køre cmd, men den siger der ingen komando er og om jeg vil finde filen via internet eller manuelt, har osse prøved at trykke f8(mener jeg det er ) så der kommer den side frem hvor man kan vælge at køre fejlsikret tilstand, men der virker mit tastatur ikke så kan ikke vælge noget som helt, den står bare fast på start windows normalt, hva kan jeg gøre?
Avatar billede speedpii Nybegynder
27. november 2010 - 17:03 #1
har du ændret boot rækkefølgen i dit bios? dit cd/dvd drev skal stå øverst..
Avatar billede mcardle91 Nybegynder
27. november 2010 - 17:15 #2
det står nu øverst og der kan startes fra cd, har trykket på R og skrevet help inde i reparer også kommer der en masse muligheder frem, hvad skal jeg skrive her?
27. november 2010 - 17:25 #3
er det en stationær og bruger du et USB tastatur :)
Avatar billede mcardle91 Nybegynder
27. november 2010 - 17:33 #4
mit tastatur virker helt fint nu, vi skiftede om til at tastatur der ikke er usb og det virker fint :) ja den er stationær, men jeg kan ikke komme frem til skrivebord og forsøger at køre en rapration men aner ikke hvordan det virker?
27. november 2010 - 17:35 #5
hvad er det helt præcist du vil fremtil, ville du ikke ligge nyt os ind :) hvis ja hvorfor vil du så frem til skrive bordet :)
Avatar billede mcardle91 Nybegynder
27. november 2010 - 17:37 #6
fra start..

min pc gik i stå her igår og den har ikke ville starte fra cd'en, men den ville godt gå på skrivebordet, nu har jeg så fået den til at ville gå på cd'en men nu ville den ikke gå på skrivebordet igen, problemet er der ligger nogle vigtige billeder på pc'en som jeg godt vil have over på en usb nøgle før jeg installere det hele om
27. november 2010 - 17:48 #7
Først prøv at start den op i Fejlsikret og så hop ind på skrive bordet den vej :)

hvis ikke du kan det så hent hirens boot cd, og brænd det ud på en CD. smid det i computer og start den op på  CD'en, på CD'en er det et mode der Hedder start Mini XP. der kan du så komme ind på din computer og finde alle dine filer, og smide dem over på din USB Nøgle :)
Avatar billede mcardle91 Nybegynder
27. november 2010 - 18:07 #8
okay har hentet det program du sagde og er igang med at overføre til cd, jeg skal intet gøre andet end at overføre det vel
27. november 2010 - 19:17 #9
det skal bar brændes over :)
27. november 2010 - 21:50 #10
sig lige til hvis det virkede :)