Avatar billede tinawinky Nybegynder
26. november 2010 - 22:48 Der er 2 kommentarer

Sætte baggrundsbillede i tabel

Hej allesammen

Jeg er ny her, og faldt over sitet da jeg i min jagt på svar søgte via google.

Mit problem er, at jeg er ved at lave min første hjemmeside i Dreamweaver (arbejdede for et par år siden lidt i Frontpage, og kender lidt til html og sådan).

Jeg har bygget den op i tabel og via template. Mit problem kommer, da jeg så vil sætte et baggrundsbillede i tabellens ene boks (altså så teksten jeg skriver står ovenpå billedet). Jeg kan vælge en farve men intet sted står noget med at vælge billede.

Jeg prøvede derfor at indsætte en AP Div i ruden og her kunne jeg sagtens sætte et billede ind. Dette prøvede jeg i mit main template og det virkede perfekt.. Men når så jeg går ind på en af siderne og vil ændre billedet til et anden, så må jeg ikke - da det står som låst i template..

Så please - hjælp mig - hvad gør jeg? :S
Avatar billede dortek Nybegynder
27. november 2010 - 08:56 #1
Du skal huske at markere AP Div og vælge insert > template object > editable region. En editable region er det eneste sted du kan ændre når du arbejder på html-sider, der er opbygget udfra din template.

Hvis du vil ændre på baggrundsbilledet kan du vælge at oprette et internt stylesheet på hvert html-dokument. Hvis du opretter det via CSS-panelet skal du huske at den tag du opretter skal være sidst i listen og kun knyttet til dette dokument. Du kan evt lave et tag der er tabellen og her ændrer du på baggrundsbilledet.

Alt hvad der er på templaten er låstpå de almindelige html-sider.

Håber du kan komme lidt videre...

Hilsen
Dorte
Avatar billede tinawinky Nybegynder
27. november 2010 - 12:10 #2
Tusind tak for svaret - jeg prøver at arbejde lidt videre på det :)