Avatar billede lars_k21 Nybegynder
26. november 2010 - 19:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 Boot forsvundet, ved install af xp på anden partition

Hejsa..

Jeg har et stort problem. Kører normalt windows 7 ultimate, som jeg er glad for. Men har fået nogle programmer der kun kan køre under xp.

Jeg har 2 HDD i min computer en på 750 gb, og en på 200 gb.

Windows 7 er installeret på 750 gb.

Jeg ville derfor oprette en partion på 200 gb disken så jeg kunne installere XP og på den måde få glæde ved mine programmer.

Regnede med at efter jeg installerede XP ville jeg få mulighed for at vælge styresytem under opstart af computeren.  Men min Windows 7 er desværre forsvundet.

Tænkte om XP installationen har overskrervet windows 7 Boot sectoren ???

Og hvordan får jeg den så tilbage??

mvh

Lars
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2010 - 19:36 #1
Prøv at kigge på linket herunder. Det burde kunne give dig en ide om, hvor fejlen ligger:

http://www.sevenforums.com/tutorials/8057-dual-boot-installation-windows-7-xp.html
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2010 - 19:39 #2
Du har fået "overskrevet" boot til W7.
Så går udfra at du har din W7 Ultimate disk.

Se her, fra step 3 - er godt nok skrevet til Vista, men det er stort set det samme i W7:
http://www.syschat.com/dual-boot-vista-xp-vista-already-1946.html?garpg=3

PS. Når du kører med W7 Ultimate, så kan du kører XP i virtuel drev på W7 og skal derfor ikke bruge multiboot.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/
Avatar billede GooFY79 Nybegynder
26. november 2010 - 19:43 #3
Kunne du ikke bare have brugt XP Mode? (Brug VM-Ware player istedet for, den kører hurtigere)
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
26. november 2010 - 20:27 #4
Milter du var først til mølle med et brugbart svar  :)  er allerede oppe og køre i windows 7 igen.

Smid et svar så får du point  :)

God jul til alle
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2010 - 20:32 #5
Kommer her med tak for point, og god jul om en måneds tid :-)
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2010 - 20:39 #6
Og forøvrigt, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor løsningen på dit problem lå :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2010 - 21:03 #7
Jeg vil gætte på det er under "METHOD TWO" pkt. 7 og fremefter løsningen var?

Det er i hvert fald den jeg selv ville have brugt :)
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
26. november 2010 - 21:04 #8
Fuldstændigt som beskrevet i dit link.  installerede XP efter windows 7. Så fulgte bare det der stod..  tog ca 10 min  så virkede det.  Plus jeg har begge styresystemer under opstart  :)
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2010 - 21:37 #9
@8.

Tak.

Problem og løsning af det er noteret til lignende situationer fremover :-)
Avatar billede haverslev Novice
27. november 2010 - 08:22 #10
PS. Når du kører med W7 Ultimate, så kan du kører XP i virtuel drev på W7 og skal derfor ikke bruge multiboot.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/