Avatar billede mjsthlm Nybegynder
26. november 2010 - 14:24 Der er 4 kommentarer

Langsom pc efter opstart

Hej. Cirka en 3-4 min efter opstart af min computer bliver min computer meget langsom, og i nogle tilfælde fryser den også. Hvad kan det skyldes? Jeg kørte med windows vista før, men har efterfølgende formateret, virus scannet og netop installeret windows 7, men problemet er der stadig. Det er en 2 år gammel Dell lattitude d520.

Håber i kan hjælpe :D Mvh Michael
Avatar billede foralias Praktikant
26. november 2010 - 15:19 #1
Hej Michael
Det lyder da surt :-(

Har du prøvet at starte den op i fejlsikret tilstand?
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Start-your-computer-in-safe-mode

Hvis den kører normalt der, så skyldes det givetvis en driverfejl.

Hvis den gør det samme i FS tilstand, så er du ude i en hardwarefejl.
Mit gæt ville da være RAM eller defekt blæser, da symptomerne godt kunne lyde som en overophedet CPU.
Avatar billede mjsthlm Nybegynder
26. november 2010 - 15:28 #2
Har prøvet fejlsikret tilstand og det samme sker der. Det kunne godt tyde på en blæser fejl, da "larmen" fra blæseren er blevet mindre (tror jeg)
Er det nemt selv at skifte en blæser i en bærbar? Jeg har lidt teknisk snilde, og har før samlet en stationær pc.
Avatar billede foralias Praktikant
26. november 2010 - 15:37 #3
Alt er relativt :-)
Nogle maskiner er nemmere end andre, men da den allerede er i stykker, så sker der vel ikke noget ved at prøve.

Jeg har selv en D820'er, og det er forholdsvis nemt i den, så mon ikke 5xx serien er ligeså.

Der er lidt "Sådan skillder du den ad" vejledning her:
http://www.insidemylaptop.com/access-internal-memory-module-dell-latitude-d520-laptop/

Men prøv i første omgang lige at støvsug udluftningshullerne i maskinen, inden du skiller den ad. Det kan være de bare er fyldt med snavs :-)
26. november 2010 - 19:48 #4