Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. november 2010 - 09:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Manglende grafik ved udprint og PDF fra Word

Jeg har ofte problemer med, at der mangler forskellige grafikelementer når jeg printer eller gemmer PDF-dokumenter fra Word 2010.

Hvis jeg f.eks. kopierer et sekvensdiagram fra Visual Studio 2010 ind i et helt nyt Word-dokument og gemmer det som PDF (via Words indbyggede PDF generator), så får jeg bare et blankt PDF-dokument. Ellers faktisk får jeg et PDF-dokument med et meget meget lille grafikelement, der næsten ikke kan ses.
Det sker også ofte med andre grafikelementer, f.eks. med tegninger fra Visio.

Er der nogen, der har en idé til, hvad der går galt?
Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?
Har I andre samme problem, hvis I gør det samme?
Avatar billede falster Ekspert
26. november 2010 - 21:05 #1
Er det nødvendigt at sætte det ind i Word?

Direkte fra Visio til pdf bør virke.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. november 2010 - 21:18 #2
Ja, det er nødvendigt, for det er et problem jeg oplever næsten hver gang jeg arbejder med store og små Word-dokumenter med grafik i.

Jeg har bare prøvet at give et eksempel, for at det skulle være let at genskabe :-)
Avatar billede mrgumble Nybegynder
26. november 2010 - 21:48 #3
Jeg har oplevet noget tilsvarende i sidste uge med indsættelse af emf eller wmf-billeder i Publisher. Udskrev jeg til PDF, kom billedet ikke med (eksporterede jeg til PDF med den indbyggede funktion var der nogle tilfældige elementer der blev pixelerede).

Anyway, har du prøvet at eksportere billederne til nogle vektor-grafik formater som f.eks. emf, wmf eller eps og indsætte dem i Word?
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. november 2010 - 22:13 #4
Jeg synes ikke umiddelbart, at der ser ud til at være mulighed for, at gemme til vektorgrafik fra Visual Studio 2010.
Jeg skal lige have fundet en Visio-tegning frem, som har givet problemer, og prøve med den.
Men jeg tror netop, at problemet ligger i, at det er vektorgrafik.

Men hvorfor sker det og hvordan får man det til at virke?

Det ikke umiddelbart et alternativ, at konvertere dem til rastergrafik, da det ikke ser nær så pænt ud på udskrift.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
26. november 2010 - 22:28 #5
Helt enig, rastergrafik er ikke acceptabelt.
Har du prøvet de forskellige indsætningsmuligheder i Word? Dvs. de forskellige valgmuligheder under "Indsæt speciel..."?
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. november 2010 - 22:35 #6
Nej, hvor finder jeg det i Word 2010? Jeg synes ikke lige, at jeg kan se det under "Indsæt" / "Insert"...
Avatar billede mrgumble Nybegynder
26. november 2010 - 22:47 #7
Det er indsættelse fra Clipboard; i Word 2007 tror jeg den er på det første bånd, "Startside", helt til venstre som en menu fra "Sæt ind".
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. februar 2011 - 22:23 #9
#8: Jeg havde lige overset dit svar og har derfor først set det nu. Jeg har lige prøvet det af og det virker desværre ikke :-(

Andre forslag?
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. maj 2011 - 22:58 #10
Jeg lukker - jeg har stadig ikke fået løst problemet...