Avatar billede henrik1410 Nybegynder
25. november 2010 - 13:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Initiering af USB-harddisk

Hej - jeg har kigget spørgsmål og svar igennem her på den gode ekspert men ikke fundet nogen løsning på mit problem...

Jeg har en USB-hd, der bruges til backup. Desværre er den stået af og jeg kan ikke få den op at køre igen :(

Jeg kører Vista Business og når jeg bruger diskhåndtering får jeg en meddelse om at disken ikke er initialiseret - når jeg prøver at initiere den kommer der en fejl - Drevet kan ikke finde den ønskede sektor - jeg kan derfor ikke komme videre med at formatere USB-disken... Det er ikke nødvendigt at retablere data - bare jeg kan få USB-disken op at køre igen
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 14:23 #1
så en bruger herinde henvise til denne her

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Avatar billede henrik1410 Nybegynder
25. november 2010 - 15:05 #2
Jeg har prøvet den - men det er som jeg opfatter det mest til retablering.. jeg ønsker "bare" at kunne reformatere USB-harddisken
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 15:35 #3
Prøv dette gratis program. Man skal registrere sig for at få nøglen. http://www.paragon-software.com/home/pm-express/
Avatar billede henrik1410 Nybegynder
25. november 2010 - 18:50 #4
God ide - idet jeg savnede muligheden for at installere min gode gamle Partition Magic på Vista (ej kompatibel)..
Desværre kunne pm-express ikke se USB-harddisken - sikkert fordi jeg ikke kan initialisere den...
Ser frem til andre gode forslag..:)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 20:42 #5
Så tror jeg desværre, at den HDD er syg.
Avatar billede henrik1410 Nybegynder
25. november 2010 - 21:04 #6
Da jeg startede med at se på harddisken var formatet ændret til RAW... det er det ikke mere... nu er den blot uformateret men kan ikke formateres idet jeg ikke kan initialisere den - "kan ikke finde sektor"
hjælp..:)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 21:59 #7
Prøv at gå ind i Kommandopromten og skriv
CHKDSK X:

X=drevbogstavet på harddisken, og tryk Enter.
Avatar billede henrik1410 Nybegynder
26. november 2010 - 07:22 #8
Da USB-harddisken ikke er initialiseret har den ikke noget drevbogstav :(
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 08:36 #9
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

jeg har lige prøvet det her på en vens pc der var delt op i drev c+d+e hvor den havde lavet drev e om til RAW format

det kunne den ikke men den kunne godt finde det
prøvede ikke via boot - det gad jeg ikke så nej det virker ikke altid desværre

der findes et program til usb sticks der kan redde dem men om den kan gendanne harddisk aner jeg ikke

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

det kan være det giver en anden en ide
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 16:26 #10
Det er IT-skrald desværre.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 08:40 #11
nu da den er død og skal smides ud så prøv at skille den ad
kig efter løse ting i den

man kan måske også købe noget elektonik til den altså kabler eller andet men ved det ikke

m.v.h
Avatar billede henrik1410 Nybegynder
10. december 2010 - 07:25 #12
Jeg har været nødt til at købe en ny ekstern HD... tak for forslag