Avatar billede Toranaga-Sama Nybegynder
25. november 2010 - 10:21 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Oprette en genvej ?

Her på mit arbejde bruger vi Win xp.

Jeg vil gerne når jeg står i f.eks. min gmail og vil vedhæfte en mail have oprettet nogen genveje til mine forskellige drev.

Men den oversigt jeg får frem når jeg har valgt vedhæft der kan jeg ikke oprette genveje og jeg ved ikke lige hvor oversigten hentes fra.

Er der nogen der har et bud på hvordan jeg får lavet en genvej ?

Se den billede for at se hvor det er jeg mener.

http://dl.dropbox.com/u/13379960/PC%20genveje.gif

Jeg kan ikke kopiere links derud og hvis jeg højreklikker kommer der bare en "hjæslpeboks" - hvor der står "hvad er det"

Nogen ideer `?
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. november 2010 - 10:45 #1
Er det ikke muligt at højreklikke på mappen og dele med og så køre opsætning til netværket?
Avatar billede Toranaga-Sama Nybegynder
25. november 2010 - 10:54 #2
Forstår ikke helt hvad du mener men hvis jeg højreklikker på en mappe i "vedhæft en fil" billedet - ser det sådan ud:

http://dl.dropbox.com/u/13379960/PC%20genveje%20-%20h%C3%B8jreklik.gif
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. november 2010 - 11:06 #3
Nu har jeg ikke nogen XP i nærheden i øjeblikket så det må være efter hukommelsen når jeg ville dele en mappe gik jeg som regel ind på Det drev jeg ville dele trykkede på deling og sikkerhed og gav de nødvendige tiladelser så jeg kunne overføre filer til en PC i et andet rum hvor jeg gik på netværket og der åbnede mappen.jeg tror det er måden. det kan også gøres for en enkelt mappe.
Avatar billede Toranaga-Sama Nybegynder
25. november 2010 - 11:14 #4
nå ja jeg kan sagtens lave delte mapper - det er ikke det der er udfordringen. Det er at lave en genvej i den oversigt jeg står i på billedet
Avatar billede Vandreren Novice
25. november 2010 - 17:46 #5
Her er fire måder at gøre det på:
http://www.makeuseof.com/tag/4-more-ways-to-customize-common-dialog-open-in-windows-xp/

TweakUI er nok den nemmeste metode, men det kommer jo an på individuelle kompetencer.
Avatar billede Toranaga-Sama Nybegynder
26. november 2010 - 11:32 #6
Alt for godt!

Jeg valgte regedit metoden og det spiller bare.

Nogen idé om hvilken værdi man skal gi nøglen for at vise denne computer ?
Avatar billede Vandreren Novice
26. november 2010 - 12:35 #7
Du skal oprette en DWORD-nøgle med et hexadecimal- eller decimal-tal som værdi. Her er en liste med nogle standardmapper i Windows.

Hexadec.    Decimal    Mappe
--------    -------    -------------
11        17        Denne computer
5        5        Dokumenter
26        38        Programmer
24        36        Windows
25        37        System32
0        0        Skrivebordet
8        8        Seneste dokumenter
12        18        Netværkssteder
Avatar billede Vandreren Novice
26. november 2010 - 12:38 #8
...og selvfølgelig er der gået kaos i den indrykning, jeg have lavet vha. tabulatorer. Men det er altså 11 eller 17 for Denne computer.
Avatar billede Toranaga-Sama Nybegynder
26. november 2010 - 13:15 #9
Hold kæft det er godt :-)

Jeg takker 100!
Avatar billede Vandreren Novice
26. november 2010 - 13:35 #10
Mange tak for points. Det var en fornøjelse at hjælpe dig. :-)