Avatar billede alijan Nybegynder
25. november 2010 - 09:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

sumprodukt

jeg har en regnark med modeller og tilbehøre og priser, det jeg kunne tanke mig er. hvis men kan vælger en hoved produkt så tilbehøre til denne produkt fremkom automatisk med priser.

kolonne A2 står produkt og ned af stå tilbehøre a3-a4 osv,
ny produkt f.eks A5 og tilbehøre ned af.
pris1 stå i b2 pris2 stå i c2

nogen produkter har flere tilbehøre en andre.

håber at noget kan hjælp med det. tak
Avatar billede natkatten Mester
25. november 2010 - 13:53 #1
Det vil være lettere, hvis du uploader et eksempel
Avatar billede alijan Nybegynder
25. november 2010 - 18:15 #2
det vil jeg gerne men hvordan kan men oploder en regnark?
Avatar billede alijan Nybegynder
25. november 2010 - 19:47 #3
Avatar billede alijan Nybegynder
25. november 2010 - 19:56 #4
Avatar billede natkatten Mester
26. november 2010 - 08:12 #5
Fint med eksemplet. Men nu skal jeg forstå, hvad det præcist er, at du vil have summeret. Dette drejer sig om, hvilke relationer, der er mellem produkter og tilbehør.

Som jeg læser det, så er der tre produkter:

Skal det forstås således, at alt tilbehør i rækkerne 5-9 kan benyttes både af 181 og 221. Og skal summen af alt tilbehør indgå i en samlet pris?

Og hvordan skal de forskellige priser (i kolonnerne) forstås?
Avatar billede alijan Nybegynder
26. november 2010 - 09:45 #6
Ja 181 og 221 har sammen tilbehøre
da skal siges at list indholder flere produkter end det det er bare en eksempel

det jeg vil have er, i nyt ark når men vælger f.eks 181 skal alt tilbehør automatiske frem komme ned under produkt sådan som det står nu. med de priser enkeltvis og en total sum i bund hvis det muligt. der skal være mulighed til at fra vælger en tilbehøre.

pirser i kolonenrne 1.Almindelige priser 2 håndterings pris for alm.
3 særpriser 4 håndterings priser for sær.

håber det hjælp lidt
Avatar billede natkatten Mester
26. november 2010 - 11:18 #7
Regner med at kunne kigge på det i aften.
Avatar billede alijan Nybegynder
26. november 2010 - 12:37 #8
mange tak
Avatar billede natkatten Mester
27. november 2010 - 11:36 #9
Det er mere kompliceret end som så. Umiddelbart vil jeg mene, at dit regneark skal laves en del om, før det kommer til at virke på den måde, som du gerne vil have det til. Jeg er desværre ikke sikker på, at jeg har tid til dette.

Men jeg er sikker på, at du på nettet kan finde eksempler, som kan benyttes som udgangspunkt for at udregne samlede priser ud fra to (eller flere) kriterier.
Avatar billede natkatten Mester
27. november 2010 - 14:08 #10
Har alligevel lavet lidt, som du måske kan bruge. Andre er naturligvis velkomne til at bruge det eller til at arbejde videre på det. Jeg laver ikke mere på denne tråd.

http://uploading.com/files/dd3a9568/Produkter.xls/
Avatar billede alijan Nybegynder
28. november 2010 - 20:00 #11
det faktisk regtige godt, menget brugbare venligst læg et svar mange tak.
Avatar billede natkatten Mester
29. november 2010 - 15:54 #12
Her kommer et svar :-)