Avatar billede miti7 Nybegynder
24. november 2010 - 23:13 Der er 3 kommentarer

Hjælp til hjemmenetværk

Hej Eksperter !!

Jeg har et problem med at koble til mit hjemmenetværk.

Det drejer som om et helt almindeligt netværk, hvor jeg blot skal kunne gå på nettet trådløst på min bærbare computer.

Problemet er, at jeg ikke kan få forbindelse til internettet med min computer, som kører på Vista. Jeg kan sagtens forbinde til netværket, dog kun 'med begrænset adgang'. Den siger, der er noget i vejen med routeren, men kan sagtens forbinde med min anden bærbare, som kører på XP.

Jeg ved, det ikke skyldes min vista computer, da jeg kan logge på naboens netværk uden problemer - med net og det hele. Desuden virkede internettet fint indtil jeg fik ny trådløs router. Alt tyder på, routeren er tilsluttet korrekt, da nettet virker fint på XP computeren.

Kan I hjælpe mig?

Mvh. Christian N.
Avatar billede Nereos Nybegynder
24. november 2010 - 23:44 #1
Din router har sikkert flere indgange?

Har du sat Internettet til på den der hedder "WAN" eller "INTERNET"?
Avatar billede luisdk Nybegynder
25. november 2010 - 08:58 #2
hvilken router er det du har fået?
Avatar billede hypetaxx Nybegynder
25. november 2010 - 09:33 #3
Alt efter hvilken ISP (Internet udbyder) du har skal du sikkert have fat i dem og have dem til at godkende/release din IP til så din router kan komme på nettet.

Dette kan du tjekke ved at logge ind på din router og tjekke status og se om den har modtaget en IP på WAN porten.