Avatar billede anywind Nybegynder
24. november 2010 - 16:36 Der er 18 kommentarer

Køb af bærbar til lidt af hvert

Kære dig der måtte læse dette.

Jeg har behov for en bærbar som skal bruges til lidt af hvert.

Den skal bruges til mit arbejde hvor den skal kunne:
- Tekstbehandling
- Photoshop (op til 150'ish MBBB filer)
- 3D max (medium scener - ca. op til 70k tri's)
- Afvikling af præsentationer/film god kvalitet og uden det "hakker" - og med lyd på

I min fritid spiller jeg online spil, men er villig til ikke altid at skulle have de bedste indstillinger et spil kan tilbyde.

Mit budget ligger på op til 7500,- incl. moms, hvilket jeg formoder liiiige vil kunne dække en bærbar derkan ovestående.

Men jeg tror jeg skal være temmelig skarp for at ramme rigtigt, har du mon et godt bud?

Venlig hilsen
Anne
24. november 2010 - 17:16 #1
Avatar billede haverslev Novice
24. november 2010 - 17:24 #2
Nu ved jeg ikke lige hvad skærmstørrelse du er ude efter, men her er 3 forskellige.

Asus 14"
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4275527
Denne kan klare de krav du har, den er dog lidt over dit budget.
Men den har så til gengæld en rigtig god processor, 4gb ram (op til 8gb kan monteres), 2 grafikkort.
Dete ene grafikkort (Intel HD) er til de mere dagligdags "ting" som f.eks internet, mail, office programmere osv.
det er ikke så strømkrævende og derfor kan den kører længere til på batteriet, den bliver tillige ikke så varm når den kører på det grafikkort og det betyder så igen, at den ikke kører med høj blæserhastighed.
Det andet grafikkort, er et NVIDIA GeForce GT 425M, som selv tager over når det andet grafikkort ikke slår til mere, det vil sige ved f.eks mere krævende 3D grafik, spil osv.
Når den kører med dette grafikkort aktivt, så vil den afgive mere varme og blæseren vil kører med højere hastighed, samt at den vil bruge meget batteri, hvis f.eks spil køres i batteridrift.
Spil og andre krævende ting er bedst at køre med 220V tilkoblet.

Den grafikkort:
Intel HD.
http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator-HD.23065.0.html
GT 425M
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-Geforce-GT-425M.34152.0.html

Sony 15,5"
Samme processor som i Asus`en, men et meget bedre grafikkort - men kun 1 grafikkort.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4308043
Dens grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html

HP 17"
Dennes processor er lidt mindre end Asus`ens med ganske god og kan klare alle dine krav.
Dens grafikkort er det samme som i Sony maskinen.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4199768
Grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html

Ellers så spørg bare :-)
Avatar billede haverslev Novice
24. november 2010 - 17:28 #3
Det grafikkort der er i den der linkes til i #1, er IKKE et særlig godt grafikkort og egner sig desværre ikke til lidt krævende spil
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-310M.22439.0.html
Avatar billede eclysm Nybegynder
24. november 2010 - 17:51 #4
Vil anbefale denne her.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/SAMNPR580JS1B/samsung-barbar-r580-js1b

Det er en 15,6" samsung bærbar i flot og stilet design. Den har Intel Core i3 Processor, et nVidia GeForce 330M grafikkort der kan køre de nyeste HD spil, Blu-ray afspiller så du kan se eller fremvise HD film i ekstrem god billede. Computeren har også numerisk tastatur, så du har nemmere og hurtigere ved at skrive og regne med tal. Computeren har også en 640GB Harddisk som giver dig ekstremt meget plads til alle dine filer, dokumenter, film og spil.
Den koster 6.999 i Elgiganten :)
Avatar billede haverslev Novice
24. november 2010 - 18:07 #5
Man skal åbenbart smide svar i føste hug - så for #2
Avatar billede haverslev Novice
24. november 2010 - 18:14 #6
Ang spil og nVidia GeForce 330M grafikkort
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-330M.22437.0.html
Avatar billede eclysm Nybegynder
24. november 2010 - 18:31 #7
Hvis den anden laptop ikke rigtig var din kop te, og du hellere vil have en lidt mindre bærbar kan jeg anbefale Alienware M11x. Alienware er verdens mest kendte gamer computere og er også kendte for deres ekstremt fede design. Alienware M11x er en lille vild bærbar med nVidia GeForce GT 335M grafikkort der kan køre alle de nye spil. Intel Pentium Dual Core processoren er også fin til alle de programmer du skal bruge på arbejdet. Og med en Harddisk på 500GB kommer du heller ikke til at mangle plads.
Så en lille vild bærbar på 11,6" der er nem og slæbe rundt på der kan køre alle de nye spil og se film i HD fås for præcis 7.499 kr :)
Avatar billede haverslev Novice
24. november 2010 - 19:04 #8
Det er muligt at I er helt vilde med F.eks Alineware maskinerne, men de er desværre ikke særlig godt udrustet med hardware.

De maskiner der linkes til, er bedre udrustet en den M11X maskine.
Grafikkortne i dem jeg linker til er langt bedre end i den Alienware
http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet/B%c3%a6rbare-pc'er/alienware-m11x/pd.aspx?refid=alienware-m11x&s=dhs&cs=dkdhs1&~ck=mn&ST=alienware%20m11x&dgc=ST&cid=41182&lid=1069546&acd=130109590220560
Avatar billede eclysm Nybegynder
24. november 2010 - 19:15 #9
Det må da være dejligt at være så meget klogere på alting Hr. Havereinstein. Dem du linkede til eller rettere sagt den du linkede til (de skal koste under 7500, og det er der kun 1 af dine links der gør) var en 17" HP. HP er for det første en gang lort når det drejer sig om bærbare computere. Den havde dårlig processor og så en 17" istedet for en almindelig 17,3". Så kan det godt være Alienware er dårlig efter dit hoved, men den lever op til alle hendes krav, er nem og slæbe rundt på og så koster den præcis 7499. Desuden havde jeg også linket til en Samsung R780 som var ekstrem god til de penge. Dens grafikkort kunne køre alle spil (jeg har selv Samsung r580 med præcis samme grafikkort så det ved jeg den kan), Intel Core i3 Processor og også Blu-ray afspiller og almindelig 15,6" - alt i alt en langt bedre computer til pengene end den du linkede til :)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2010 - 19:32 #10
ecylsm, burde du ikke overlade det til spørger, at tage stilling til de forskellige forslag, end at prøve at diskuterer andres forslag.
Avatar billede haverslev Novice
24. november 2010 - 22:35 #11
eclysm > ja kan roligt sige at jeg er klogere end dig, JEG ved nogget om bærebar :-)
Avatar billede haverslev Novice
24. november 2010 - 22:45 #12
Det det drejer sig om her, er at give spørgeren de bedste forudsætninger for at vælge en god og korrekt bærebar til hendes brug, jeg kommentere blot for og imod hvad de maskiner der er linket til KAN og om de f.eks er gode til f.eks spil.
Der kan du godt fraskrive Alienwaren, da den grafikkort IKKE er et godt grafikkort - se blot notebookcheck test
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-335M.24060.0.html

Et ATI HD 5650 kert er meget bedre og nu er det jo spil og her er det grafikkortet der er afgørende
At der så er alt muligt lysgejl på Alienware maskinen, det spiller den altså ikke spil ved :-)
24. november 2010 - 23:07 #13
Ville klart osse vælge en med 5650 da det er et af de bedere grafikkort til bærbare, men i forhold til pris ville jeg nok holde mig til mit eget link, da jeg syntes det vildt billigt i forhold til Hardware:)
Avatar billede haverslev Novice
24. november 2010 - 23:18 #14
Glemte følgende.
Disse ting er forkerte og kan ikke stå som ubesvaret.
processoren i den HP 17,3" - ja læs blot linket, i daglig tale siger vil blot 17"
men den processor er altså en Core I5 på 2,4Ghz og i boost kører den op på 2,66Ghz.

Alienware er på 1,3Ghz i dual core - enig?
Avatar billede haverslev Novice
24. november 2010 - 23:25 #15
#13 - den er billig, har en god processor, Men et meget ringe grafikkort og det du`r faktisk ikke til spil :-)
Se indlæg #3 og tjek grafikkortet på linket.
Jo flere grønne der er under spillene, jo mere flydende kører det.
Hvis der er røde markeringer under spillene, så kører det langt fra optimalt i den/de Lav/Medium/High/ultra High opløsning
24. november 2010 - 23:32 #16
ska nok passe d;
har ikke sat mig ind i nvidia kort da jeg normalt holder mig til ati :)
Avatar billede eclysm Nybegynder
25. november 2010 - 13:07 #17
Du fik det bare til at lyde som om du var den eneste på planeten der havde forstand på pc'er, siden du hele tiden kom med negative kommentarer til mine valg :)
Og jeg er ikke speciel vild med Alienware, nævnte bare den levede op til hendes krav og at det er en rigtig god computer af at være så lille som den er. Og ja ved godt grafikkortet ikke er godt men det kan stadig køre de nye spil bare ikke altid flydende. Nu ved jeg jo så heller ikke hvad for nogle spil du spiller.
Og Alienwaren er ikke den eneste jeg anbefalede, det var kun hvis det var en lille computer du vil have til pengene.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/SAMNPR580JS1B/samsung-barbar-r580-js1b

Samsung R780 var mit første valg og er klart det bedste af de 2.
Avatar billede haverslev Novice
25. november 2010 - 14:06 #18
Du må bare acceptere, at det kunne være at der er nogle der måske vidste en "lille" smule mere end du evt. gjorde omkring bærebare og deres hardware.

OG når der IKKE er et godt grafikkort i de maskiner der linkes til, (uanset om personen hedder Per eller Poul der ligger linkene) - så må jeg bryde ind og kommentere på det, da spørgeren skal have et korrekt og fyldesgørende grundlag at vælge udfra.
Hvis ikke du kan acceptere det, så er det jo bare ærgeligt. :-)

Se tillige #6